» آخرین اخبار » فناوری » گوگل بزرگ‌ترین خرید تملکی خود را انجام می‌دهد

گوگل بزرگ‌ترین خرید تملکی خود را انجام می‌دهد

خرداد ۸, ۱۴۰۳ 0۰


طبق گزارش‌ها، آلفابت، که گوگل زیرمجموعه‌ای از آن است، قصد خرید شرکت نرم‌افزار بازاریابی HubSpot با سی میلیارد دلار دلار را دارد. این معامله، که بزرگترین خرید گوگل خواهد بود، بخشی از استراتژی این شرکت برای رقابت با مایکروسافت در بازار اپلیکیشن‌های ابری است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از گیزمودو، دریک وود، تحلیلگر شرکت سرمایه‌گذاری Cowen، در یادداشتی تحقیقاتی، گفت: «به نظر می‌رسد که گوگل تمایل دارد تا سهم بازار را از مایکروسافت در حوزه بهره‌وری به سمت خودش جذب کند، و آنها می‌توانند از هاب‌اسپات برای باندل کردن دسته‌جمعی اپلیکیشن‌ها برای مشتریان استفاده کنند.»
 
گوگل سومین ارائه‌دهنده بزرگ خدمات ابری است اما سهم آن از بازار کمتر از نصف مایکروسافت است. در همین حال، آمازون یک سوم این بازار را در اختیار دارد.
 

گزارش‌های مربوط به خرید احتمالی گوگل برای اولین بار در ماه آوریل منتشر شد و سهام هاب‌اسپات را تا ۱۱ درصد افزایش داد. وضعیت مالی هاب‌اسپات رو به بهتر گذاشته است، اگرچه تحلیلگران به خاطر کاهش تقاضا برای محصولات این شرکت در اینباره تردیدهایی دارند. این شرکت در سه ماهه اول سال جاری میلادی به سود ۶ میلیون دلاری رسید و فروش آن بیش از ۲۰ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت. به گفته بلومبرگ، مذاکرات گوگل با هاب‌اسپات «در جریان است» و هیچ توافقی حاصل نشده است.
 
در حالی که گوگل هنوز در بازار ابری عقب است، اما در زمینه هوش مصنوعی با مایکروسافت در میدان بازی بسیار مساوی‌تری قرار دارد، جایی که با تعدادی از رقبای بزرگ فناوری برای تسلط سرگرم رقابت است – و شانس قانع‌کننده‌ای هم برای موفقیت دارد. گوگل، مایکروسافت، متا و آمازون همگی اپلیکیشن‌ها و قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی و همچنین تراشه‌های هوش مصنوعی سفارشی خود را در سال گذشته معرفی کرده‌اند.
 



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایتنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×