» آخرین اخبار » اقتصاد » نواحی غرب و شمال غرب کشور تا پایان هفته بارانی خواهند بود

نواحی غرب و شمال غرب کشور تا پایان هفته بارانی خواهند بود

خرداد ۷, ۱۴۰۳ 0۰


صادق ضیائیان مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی کشور در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه امشب، در ارتفاعات البرز شرقی، برخی مناطق خراسان شمالی، مناطق کوهستانی گلستان، برخی مناطق اردبیل، شمال آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی رگبار باران همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی  می‌شود گفت:فردا سه‌شنبه علاوه بر مناطق شمال شرق کشور  شاهد بارش‌ها ارتفاعات البرز مرکزی  خواهیم بود.

وی ادامه داد: روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه در ارتفاعات البرز مرکزی و برخی مناطق شمال غرب کشور رگبار و رعدوبرق روی می‌دهد. روز جمعه در بیشتر مناطق کشور جو آرامی برقرار است.

 ضیائیان  با بیان اینکه طی ۵ روز آینده برای مناطقی از شمال شرق و شرق کشور به‌ویژه نوار شرقی و زابل وزش باد شدید و خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود گفت: از روز سه‌شنبه نیز در نیمه غربی کشور و دامنه‌های جنوبی البرز و از پنجشنبه در نیمه شرقی کشور روند افزایش دما آغاز می‌شود.

وی همچنین از صدور هشدار هواشناسی تا پایان هفته خبر داد و گفت: رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک، در نقاط مستعد بارش تگرگ در نیمه شمالی آذربایجان شرقی، نیمه جنوبی اردبیل و ارتفاعات مازندران، استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران، مازندران و شمال غرب سمنان، شمال کردستان و گیلان را در برمی گیرد.

وی افزود: احتمال اختلال در ناوگان حمل‌و‌نقل، احتمال آب‌گرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان‌آب، احتمال مه و کاهش دید، احتمال تگرگ، وزش باد نسبتاً شدید، لغزندگی به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی وجود دارد.

او گفت: توصیه می‌شود احتیاط در سفر‌های بین‌شهری، احتیاط در سفر با هواپیما‌های سبک، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌رو‌ها و تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی را در دستور کار خود قرار دهند.

وی همچنین از صدور هشدار هواشناسی دیگر هم در خصوص  وزش باد نسبتاً شدید تا شدید در نواحی مستعد گردوخاک بوشهر، فارس، خوزستان، ایلام، نیمه جنوبی خراسان رضوی و شرق سمنان، شرق خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، بوشهر و خوزستان را شاهد هستیم.

او گفت: توصیه می‌شود احتیاط در تردد جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه‌کاره و درختان کهنسال و عدم سم یا محلول پاشی باغات و مزارع و استفاده از قیم برای نهال‌هارا هم وطنان در دستور کار خود قرار دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×