» آخرین اخبار » گیلان » راه اندازی مجدد کمیسیون تغییر کاربری اراضی در گیلان

راه اندازی مجدد کمیسیون تغییر کاربری اراضی در گیلان

اردیبهشت ۳۰, ۱۴۰۳ 0۰


ابراهیم نجفی، رئیس مجمع نمایندگان گیلان گفت: علیرغم لزوم اجرای قانون جهش تولید مسکن و جوانی جمعیت و کمبود زمین‌های بدون کاربری در این استان، کمیسیون مغایرت‌های طرح هادی روستایی بیش از یک سال بدون توجیه منطقی تعطیل بوده است. 

او افزود: با دستور استاندار گیلان در نشست هماهنگی در استانداری مقرر شد طبق اساسنامه مصوب مجلس و بر اساس آیین نامه بنیاد مسکن کشور، کمیسیون مغایرت‌های طرح هادی روستایی دوباره فعالیت خود را آغاز کند.

نماینده آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این کمیسیون در خصوص سند‌های روستایی که از ۶ مرداد سال ۱۳۸۱ صادر شده نمی‌تواند اظهار نظر کند، اما در خصوص سند‌هایی که قبل از این تاریخ صادر شده می‌تواند با استعلام از ادارات ثبت اسناد، دهیاری‌ها و شورا‌های اسلامی روستا رأی صادر کند.

به گفته نجفی، بنیاد مسکن به عنوان دبیر کمیسیون مکلف است جلسات کمیسیون مغایرت‌های اساسی طرح هادی روستایی (تغییر کاربری) در چارچوب اساسنامه و آیین نامه اجرایی را برگزار کند.

او همچنین گفت: متقاضیانی که به بنیاد مسکن مراجعه می‌کنند اگر صدور سند مالکیت آنها قبل از ۶ مرداد ۱۳۸۱ یعنی قبل از تصویب قانون منع فروش باشد در کمیسیون مطرح می‌شوند و چنانچه افرادی قبل از تصویب قانون منع فروش دارای خط عادی یا قولنامه‌ای هستند، بنیاد مسکن از امور اراضی و اداره ثبت استعلام گرفته و این ۲ نهاد بعد از یک ماه موظف به پاسخ در خصوص سوابق ثبتی به بنیاد مسکن هستند و چنانچه این ملک که استعلام شده، دارای سوابق باشد در واقع مالک آن زمین یا متقاضی موظف است وضعیت مالکیت زمین را مشخص کند.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان افزود: چنانچه ملک سوابق ثبتی نباشد بر اساس آیین نامه اجرایی بنیاد مسکن، گواهی تأیید مالکیت زمین برعهده دهیار و شورای اسلامی روستا خواهد بود.

منبع: صداوسیما

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×