» آخرین اخبار » گیلان » افتتاح طرح ملی فیبر نوری درآستانه اشرفیه با حضور رئیس جمهور
افتتاح طرح ملی فیبر نوری درآستانه اشرفیه با حضور رئیس جمهور

افتتاح طرح ملی فیبر نوری درآستانه اشرفیه با حضور رئیس جمهور

اردیبهشت ۲۵, ۱۴۰۳ 1۰


صبح امروز رئیس جمهور به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات رفت و ۶ طرح توسعه زیرساخت‌های ارتباطی کشور را افتتاح کرد که فیبر نوری شهر آستانه اشرفیه یکی از ۲۰ طرح فیبر نوری منازل و کسب و کار ها‌ی کشور بود که امروز به بهره برداری رسید.
مدیرکل ارتباطات و فناوری، اطلاعات گیلان گفت: طول طرح فیبرنوری منازل و کسب و کار‌های ۱۹ کیلومتر است که با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال در آستانه اشرفیه اجرا شد.
سعید زاهدی اضافه کرد: با اجرای این طرح زیر ساختی همه مشترکان شهر آستانه اشرفیه تحت پوشش خدمات فیبرنوری قرار می‌گیرند.
وی با بیان اینکه با اجرای این طرح پهنای باند بیش از ۱۰۰ مگابیت و پایدار در اختیار مشترکان قرار می‌گیرد افزود: بزودی اجرای این طرح در همه شهر‌های گیلان آغاز شده و تا پایان امسال عملیات اجرایی آن به اتمام خواهد رسید. 
مدیرکل ارتباطات و فناوری، اطلاعات گیلان گفت: برای اجرای کامل طرح فیبرنوری درهمه نقاط شهری گیلان ۷۰۰ کیلومتر حفری انجام و بیش از ۷ هزار میلیارد ریال از اعتبارات وزارت ارتباطات و فناوری هزینه خواهد شد.

همچنین امروز با حضور تصویری رئیس جمهورچند طرح ملی شامل انعقاد۱۱ قرارداد خرید تجهیزات شبکه از شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی توسط اپراتور‌های ارتباطی به ارزش بیش از ۲ هزار میلیارد تومان با هدف حمایت از تولید تجهیزات مخابراتی و ارتباطی با فناوری بالا و بومی‌سازی تجهیزات شبکه ملی، افتتاح طرح فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها در ۲۰ شهر کشور و عملیات اجرایی فیبرنوری در ۵۰ شهر جدید، اتصال ۷ هزار و ۵۰۰ اُمین روستای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ارتباطی کشور، طرح توسعه شبکه آی پی ملی در ۶ نقطه جدید، افتتاح هزار و ۸۰۰ امین سایت نسل پنجم تلفن همراه (۵G) افتتاح شد.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×