آیا چراغ های راهنمایی با افزایش خودروهای هوشمند تغییر خواهند کرد؟
محققان در حال بررسی راههایی برای استفاده از ویژگیهای موجود در خودروهای مدرن مانند GPS هستند تا ترافیک را ایمنتر و کارآمدتر کنند.
مروری تاریخی
چراغهای راهنمایی در طول سالها تغییر چندانی نکردهاند، پس از اینکه کلیولند اولین سیستم کنترل ترافیک شهرداری را در سال ۱۹۱۴ راهاندازی کرد، با چراغهای قرمز و سبز که مدتها توسط راهآهنها استفاده میشد.
افسر پلیسی که در یک کیوسک در پیاده رو نشسته بود مجبور شد برای تغییر سیگنال (رنگ) کلیدی را فشار دهد و چند سال بعد چراغ زرد به آن اضافه شد.
یک چراغ چهارم اضافه کنید
با گسترش خودروهای هوشمند، بسیاری از جنبههای رانندگی را تغییر خواهد داد، زیرا خودروهای خودران در بیشتر جادهها در سراسر جهان تردد خواهند کرد.
عملکرد چراغ سفید این است که به رانندگان انسانی هشدار دهد که وسایل نقلیه خودران به اندازه کافی در جاده وجود دارد و آنها باید به دنبال وسیله نقلیه جلویی خود ادامه دهند.
در حالی که گروهی دیگر از کارشناسان میگویند که چراغهای فعلی میتوانند با کمی اصلاح در عملکردشان، شرایط را مانند سابق مدیریت کنند تا به طور همزمان قرمز و سبز چشمک بزنند تا نشان دهند که تعداد زیادی خودروی خودران در جاده وجود دارد و باید برای حفظ و نگهداری از خودروهای جلویی جریان ترافیک را دنبال کنند.
به منظور استفاده از پتانسیل کامل خودروهای خودران و توانایی به عنوان یک دستگاه هوشمند، این خودروها می توانند هم با چراغ راهنمایی و هم با سایر خودروهای خودران اطراف ارتباط برقرار کنند تا به کاهش تراکم ترافیک وبهرهوری بهینه از برق و کاهش، کمک کنند.
برنامه دمو
محققان دانشگاه میشیگان با استفاده از دادههای سرعت و موقعیت موجود در خودروهای جنرال موتورز، یک برنامه آزمایشی را در حومه دیترویت بیرمنگام برای تغییر زمان چراغ های راهنمایی انجام دادند.
به نظر میرسد که حتی با وجود تنها ۶ درصد از وسایل نقلیه در خیابان های بیرمنگام که به سیستم جنرال موتورز متصل هستند، دادههای کافی برای تنظیم زمان سیگنالهای ترافیکی برای تسهیل جریان ارائه می دهد.
دادههای اولیه در بیرمنگام برای زمانبندی چراغهای سبز فقط چند ثانیه در طول آزمایشها تنظیم شد، اما برای کاهش ازدحام کافی بود.