» آخرین اخبار » اقتصاد » تامین تجهیزات راهبری ۱۲۰ میلیون دلاری از سوی هند

تامین تجهیزات راهبری ۱۲۰ میلیون دلاری از سوی هند

اردیبهشت ۲۴, ۱۴۰۳ 1۰


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در مراسم  آیین امضای قرارداد تجهیز و بهره برداری از پایانه های کانتینری و کالای عمومی بندر شهید بهشتی چابهار با جمهوری هند  گفت:در کنار توسعه زیرساخت های کریدور ترانزیتی شمال _ جنوب در حوزه ریلی،  بندری و جاده ای بر  توسعه ناوگان برای  حمل بیشتر کالا و تسهیل در  تردد ناوگان برنامه‌ریزی شده است. 

وی افزود:  بخشی از رشد ۵۸ درصدی در حوزه ترانزیت  ناشی از توافقات بوده و این رشد در حوزه ترانزیت همچنان ادامه دارد.

وی بیان کرد: خط مستقیم  ترانزیتی کانتینری  بین  ایران _چین و هند مرتبط در جریان  سال ۱۴۰۲، رشد ۱۵۴ درصدی داشته است و با توجه به آنکه دو ماه از سال گذشته این رشد همچنان ادامه دارد‌.

بذرپاش اظهار کرد:  تقویت و تسهیل همکاری های ترانزیتی هند و افغانستان از طریق ایران، توسعه محور شرق و سواحل مکران ، توسعه همکاری های منطقه ای ایران ، هند و روسیه برای سرمایه گذاری های مشترک در تکمیل زیربناهای منطقه ای حمل و‌نقل و ترانزیت ، از اهداف دیگر این قرارداد است.

وی افزود: برای تحقق اهداف کلان فوق، از طریق انعقاد قرارداد تجهیز و بهره برداری از بندر شهید بهشتی چابهار اقدامات گوناگونی پیش بینی و تفاهم شد که سازمان بنادر و‌دریانوردی بخشی از ترمینال های کالاهای عمومی و کانتینری بندر شهید بهشتی چابهار را به مدت ۱۰ سال در اختیار طرف هندی قرار می دهد.

وی اظهار کرد: همچنین‌طرف هندی به منظور تجهیز و‌توسعه بندر شهید بهشتی چابهار ، به میزان‌۱۲۰ میلیون دلار در تامین تجهیزات راهبردی بندر و همچنین بیش از ۲۵۰ میلیون دلار در زیر ساخت های حمل و‌نقلی چابهار تامین اعتبار خواهد کرد .

بذرپاش توضیح داد: براساس این قرارداد، طرفین متعهد به ایفای تعهدات خود در تسهیل ترانزیت در مسیر کریدور شمال جنوب بوده و به توسعه خطوط کشتیرانی بین بنادر دو‌ کشور و جذب بارهای ترانزیتی کانتینری اقدام خواهند کرد .

کد ویدیو

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×