» دسته‌بندی نشده » قیمت تضمینی خرید برگ سبز چای در سال ۱۴۰۰ اعلام شد

قیمت تضمینی خرید برگ سبز چای در سال ۱۴۰۰ اعلام شد

فروردین ۱۷, ۱۴۰۰ 2۰

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حبیب جهانساز امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کاشت چای بهاره در استان‌های شمالی کشور آغاز شده است، اظهار کرد: کاشت چای یکی از شغل‌های پردرآمد مردم استان‌های شمالی به ویژه گیلان و مازندران بوده و این محصول استراتژیک در‌فصل‌های بهاره، زمستانه و پاییزه کاشت و برداشت می‌شود.

وی از تعیین قیمت تضمینی خرید چای در کشور خبر داد و گفت: طبق دستور العمل اعلام شده قیمت برگ سبز درجه یک ۶ هزار و ۶۹۰ تومان و برگ سبز درجه دو نیز با قیمت چهار هزار و ۷۸۱ تومان قیمت گذاری شده است.

رئیس سازمان چای کشور با اشاره به اقدامات صورت‌گرفته در خصوص عقد قرار با کارخانجات چای کشور افزود: یکی از اهداف سازمان چای حمایت از چایکار در مواقع حساس بوده و بر همین اساس تمهیدات لازم در خصوص ساماندهی ناظران و عقد قرار داد با کارخانجات چایسازی را در دستور کار سازمان چای قرار گرفته است.

جهانساز با اذعان به اینکه آمادگی کافی جهت اعزام و حضور کارشناسان در مراکز خرید برگ سبز چای وجود دارد، تصریح کرد: بعد از اعلام قیمت تضمینی چای کارخانجات چایسازی نیز می‌توانند به بخش حقوقی سازمان چای نسبت به عقد قرار داد برای خرید برگ سبز چای اقدام کنند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸


به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×