» آخرین اخبار » گیلان » آموزش دانش‌آموزان گیلانی از یک مهر در فضای مجازی
آموزش دانش‌آموزان گیلانی از یک مهر در فضای مجازی

آموزش دانش‌آموزان گیلانی از یک مهر در فضای مجازی

شهریور ۲۱, ۱۴۰۰ 1۰

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، جابر اخلاقی صبح امروز در جلسه شورای معاونین این شهرستان با موضوع پروژه مهر در محل سالن جلسات آموزش و پرورش اظهار کرد: سال تحصیلی ۴۰۰-۹۹ را با تمام فرازونشیب‌های کرونایی پشت سرگذاشتیم و باید خود را برای سال تحصیلی جدید آماده کنیم. 

وی با بیان اینکه مدارس به لحاظ فیزیکی، تجهیزاتی و نیروی انسانی از ماه‌های قبل در تدارک مقدمات بازگشایی هستند، گفت: حضوری بودن سال تحصیلی ۴۰۱-۴۰۰ نیاز به مجوزهایی دارد که باید از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا صادر شود. 

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به اینکه طبق برنامه‌ریزی صورت‌گرفته و ابلاغیه وزارت آموزش و پرورش از یک مهر آموزش دانش‌آموزان به واسطه فضای مجازی صورت می‌گیرد، افزود: صداوسیما، شبکه اجتماعی دانش‌آموز و سیستم‌های مدیریت یادگیری ازجمله ابزارهای آموزش غیرحضوری دانش‌آموزان هستند. 

اخلاقی با بیان اینکه ۹۵ درصد از مدارس استان گیلان برنامه درسی خود را تنظیم و برای شروع سال تحصیلی ۴۰۱-۴۰۰ آماده هستند، تصریح کرد: حضوری بودن مدارس قرار است با آرامش و تدریجی صورت بگیرد و در بحث آموزش حضوری دانش‌آموزان، روی مدارس کم‌جمعیت روستایی عشایری تمرکز شده است. 

وی زمان برگزاری مانور بازگشایی مدارس را ۲۸ شهریور ماه جاری دانست و بیان کرد: درهمین‌خصوص فرم‌های شماره یک، دو و سه توسط مدیران واحدهای آموزشی باید تکمیل و چک‌لیست بازگشایی مدارس بررسی و نقاط ضعف و مشکل احصا و برطرف شوند.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان گیلان با بیان اینکه وضعیت ثبت‌نام دانش‌آموزان در شهرستان آستارا بسیار خوب است، افزود: از ۱۶ هزار و ۲۰۰ دانش‌آموزی که در سامانه سیدا ثبت‌نام کرده‌اند ۱۵ هزار و ۸۵۵ نفر مورد تأیید قرار گرفته‌اند که به لحاظ آماری برای آموزش و پرورش شهرستان آستارا یک رقم بسیار خوبی است. 

اخلاقی با اشاره به اینکه اطلس دسترسی دانش‌آموزان به ابزارهای آموزشی باید در تمام مدارس تدوین و موجود باشد، بیان کرد: پوشش حداکثری دانش‌آموزان و ارائه مطالب درسی به آن‌ها با ابزارهای نوین آموزشی شعار امسال ما است که باید در اولویت قرار بگیرد. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸


به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×