» دسته‌بندی نشده » درخواست از خیرین جهت تهیه کپسول‌های اکسیژن برای بیمارستان لنگرود

درخواست از خیرین جهت تهیه کپسول‌های اکسیژن برای بیمارستان لنگرود

فروردین ۱۷, ۱۴۰۰ 2۰

به گزارش خبرگزاری فارس از لنگرود، رحیم حیدری امروز در جلسه مقابله با ویروس کرونا در سالن اجتماعات فرمانداری لنگرود با بیان اینکه از تلاش‌های همه کادرهای درمان و نهادها در سال گذشته تقدیر و تشکر می‌کنم، اظهار کرد: کرونا بیماری عجیب قرن است که گریبان مردم جهان را گرفته و همه ویروس‌ها بعد از مدتی تضعیف می‌شوند ولی این ویروس برخلاف سایر ویروس‌ها کشنده‌تر شده که زنگ خطری برای همه است.

وی با بیان اینکه باید کوچک‌ترین علائم را جدی گرفت و به‌آسانی از آن نگذشت، گفت: حضور افراد مبتلابه کرونا در هر جمعی به معنی ترور جسم و جان افراد است و باید فرد بیمار شرایط بهداشتی و قرنطینه را حتماً انجام دهد.

فرماندار لنگرود با بیان اینکه در اواخر سال گذشته تعداد بیماران بستری روزانه در لنگرود تک‌رقمی بود ولی در چند وقت اخیر حجم بستری‌ها زیاد شده، افزود: بخش اعظمی از ازدیاد بستری‌ها مربوط به ساده‌انگاری است و باید باتجربه سال گذشته این وضعیت را نیز پشت سر بگذاریم.

حیدری با بیان اینکه هیچ‌چیز مهم‌تر از سلامت نیست، تصریح کرد: رسانه‌ها باید با محتوای درست به مردم اطلاع‌رسانی درست و دقیق داشته باشند تا مردم بیشتر از گذشته رعایت کنند که زودتر به شرایط عادی برسیم و بخشداران و شهرداران نیز در اماکن شهری درباره وضعیت موجود اطلاع‌رسانی کنند تا چرخه انتقال بیماری در شهرستان قطع شود.

وی با اشاره به چالش موجود در بیمارستان درباره اکسیژن بیان کرد: یکی از چالش‌های چند وقت اخیر کپسول‌های اکسیژن در بیمارستان است که به دلیل ازدیاد بیماران کرونایی استفاده از آن بیشتر شده و از خیرین درخواست می‌شود برای تهیه کپسول‌های اکسیژن و کمک به بیمارستان و بیماران کرونایی مانند همیشه در این مسیر وارد عمل شوند.

عادی انگاری مردم از دلایل تبدیل لنگرود به وضعیت قرمز

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنگرود نیز با بیان اینکه علی‌رغم همه هشدارهای لازم، عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و عادی انگاری مردم، شهرستان لنگرود به فاصله چند روز از وضعیت زرد به قرمز تبدیل شد، اظهار کرد: باید تدابیری دقیق اندیشیده شود تا از وضعیت قرمز خارج شویم و عادی انگاری بیش از این ادامه پیدا نکند.

الهام عاشوری با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۵۰ نفر بیمار کرونایی در بیمارستان لنگرود بستری هستند، گفت: متأسفانه در همه نقاط شهری و روستایی شاهد حضور گسترده مردم و مسافرین هستیم و در روز گذشته به دلیل ازدیاد بیمار کرونایی مجبور به‌اضافه کردن چند تخت از بیمارستان امینی به بیمارستان شهید حسین پور شدیم.

وی با بیان اینکه حدود ۹۰ درصد افرادی که از آنان تست پی سی آر سرپایی گرفته می‌شود مثبت است، افزود: بهداشت به‌تنهایی مسوول مهار وضعیت موجود نیست و همان‌گونه که در سال گذشته همه ادارات با بهداشت همکاری کردند در وضعیت فعلی نیز دست نیاز به‌سوی آنان دراز می‌کنیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنگرود با بیان اینکه مشاغل رده‌های دوم و سوم و چهارم باید بسته شود، گفت: در وضعیت قرمز فعلی، باید اماکن غیرضروری بسته شود تا شاهد کاهش عبور و مرور غیرضروری شهروندان باشیم.

لزوم ایجاد محدودیت‌های تردد برای کنترل کرونا

امام‌جمعه لنگرود نیز با بیان اینکه در طول بیش از یک سال گذشته که ایران و جهان دچار کرونا شد تجربیات زیادی حاصل شد، اظهار کرد: هر جا که هم‌افزایی و تجربیات را کنار هم قراردادیم توانستیم شاهد بهبود وضعیت شویم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی نقوی با بیان اینکه وقتی سفرهای نوروزی آزاد شد تصور این وضعیت و قرمز شدن و افزایش بیماران کرونایی دور از ذهن نبود، افزود: بیشترین مکانی که در سال گذشته با ستاد ملی مقابله با کرونا همکاری داشتند اماکن مذهبی بودند درحالی‌که در دیگر اماکن گردشگری و تفریحی باز و شاهد حضور افراد بودیم.

وی با بیان اینکه برای اینکه وضعیت فعلی به وضعیت زرد تبدیل شود باید دلیل اصلی آن را بیابیم، افزود: برای عبور از وضعیت قرمز و برگشت به وضعیت زرد باید برای ورود به استان و حتی شهرستان محدودیت‌هایی اعمال شود تا بیش از این شاهد وضعیت سخت کرونایی نباشیم.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸


به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×