» آخرین اخبار » گیلان » ثبت‌نام ۱۷۰۰ متقاضی در طرح ملی جوانی جمعیت گیلان

ثبت‌نام ۱۷۰۰ متقاضی در طرح ملی جوانی جمعیت گیلان

دی ۲۰, ۱۴۰۲ 1۰


به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدرضا فلاحتگر مدیر کل راه و شهرسازی گیلان صبح  امروز در گفت‌و‌گوی خبری سیمای مرکز گیلان با اشاره به ثبت‌نام یک‌هزار و ۷۰۰ متقاضی در طرح جوانی جمعیت در مرحله دوم اظهار کرد: با پالایش انجام شده ۷۰۰ نفر واجد شرایط دریافت اراضی در طرح جوانی جمعیت هستند و هیچ مشکلی در این خصوص وجود ندارد. 

وی با بیان اینکه در مرحله نخست طرح جوانی جمعیت ۹۰۰ نفر در این طرح ثبت‌نام کردند، افزود: از این تعداد ۴۵۰ نفر مشمول قانون طرح جوانی جمعیت شده و با حضور استاندار گیلان به ۲۳۰ خانوار ۱۱۵ قطعه زمین به ارزش ۲۳۰ میلیارد تومان در شهرهای آستانه‌اشرفیه، فومن، شفت و صومعه‌سرا اعطا شده است. 

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه ۱۰ هزار مسکن در طرح نهضت ملی در گیلان در حال ساخت است، گفت: این تعداد واحد مسکونی در ۱۸۱ هکتار از اراضی استان ساخته شده و در واحدهای ۷۵ الی ۸۰ متری به واجدین شرایط و متقاضیان اعطا می‌شود. 

فلاحتگر با اشاره به ثبت‌نام ۱۲۰ هزار متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن در گیلان گفت: از این تعداد ۱۱۵ هزار نفر مؤثر شناخته شده و از ۱۱۵ هزار نفر با پالایش صورت گرفته ۲۷ هزار و ۶۵۰ نفر دارای چهار شرط لازم بوده و هفت هزار نفر آورده لازم خود را پرداخت کردند. 

وی از اعطای تسهیلات بانکی برای خرید مسکن در طرح نهضت ملی خبر داد و افزود: آورده متقاضیان از ۴۰ میلیون تومان آغاز می‌شود ولی با هماهنگی‌های صورت گرفته با بانک‌های عامل برای هر واحد ۵۵۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی پرداخت می‌شود. 

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با تأکید بر لزوم توجه به‌عدم ثبت‌نام در نهضت ملی مسکن بیان کرد: در حال حاضر دیگر  ثبت‌نام در نهضت ملی مسکن دیگر امکان‌پذیر نیست و در حوزه جوانی جمعیت امکان ثبت نام وجود دارد و متقاضیان می‌توانتد نام‌نویسی کنند. 

فلاحتگر یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری و رئیس جمهور را توجه به جوانی جمعیت در کشور دانست و گفت: اهتمام خوبی برای جوانی در کشور و به ویژه گیلان وجود دارد زیرا این استان جزو پیرترین استان‌های کشور است. 

وی یکی از دغدغه‌های متقاضیان دریافت اراضی برای ساخت مسکن را احتمال مخالفت با ساخت مسکن دانست و بیان کرد: در بحث نهضت ملی مسکن بر اساس ماده ۹ و ۱۰ این تغییر کاربری اراضی برای ساخت مسکن انجام می‌شود و ادارات با این امر موافقت خواهند کرد. 

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی گیلان از اواسط تابستان با دستور استاندار گیلان توانستیم با بنیاد مستضعفان دانشگاه آزاد اسلامی، جهادکشاورزی و منابع طبیعی تفاهم نامه‌ای امضا شده و اراضی در  حال دریافت است. 

پایان پیام/۳۳۸۹




منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×