» آخرین اخبار » گیلان » تجلی هنر ماندگار ایرانیان در نمایشگاه صنایع‌دستی بسیج

تجلی هنر ماندگار ایرانیان در نمایشگاه صنایع‌دستی بسیج

دی ۱۷, ۱۴۰۲ 0۰


به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، دومین جشنواره و نمایشگاه صنایع‌دستی بسیج هنرمندان گیلانی به مدت چهار روز در پیاده‌راه فرهنگی اجتماعی شهرداری رشت گشایش یافت.

دومین جشنواره و نمایشگاه صنایع‌دستی بسیج گیلان با عنوان «هنر ماندگار ایرانی» گشایش‌یافته و شامل حصیربافی، چادرشب، رشتی‌دوزی، خراطی، شالبافی، سفال و سرامیک، لباس محلی، بافتنی‌های سنتی، تولیدات چرمی دست‌دوز، معرق چوب، قلم‌زنی و سازسازی سنتی و دیگر مصنوعات بومی و محلی گیلانیان است.

ولی جهانی مدیرکل میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری گیلان در حاشیه افتتاح این نمایشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت اظهار کرد: این جشنواره هم‌زمان با هفته بصیرت با هدف معرفی ظرفیت‌های صنایع‌دستی استان گیلان، احیای رشته‌های صنایع‌دستی در حال منسوخ و حمایت از صنعتگران برپاشده است. 

روح‌الله قمری رئیس سازمان بسیج هنرمندان گیلان نیز در حاشیه افتتاح این نمایشگاه با بیان اینکه این جشنواره در ۲ بخش نمایشگاهی و جشنواره طراحی‌شده، گفت: در این نمایشگاه ۷۰ اثر از ۴۰ هنرمند در قالب هفت غرفه به نمایش گذاشته‌شده است. 

به گفته قمری، نفرات برگزیده دومین جشنواره و نمایشگاه صنایع‌دستی بسیج هنرمندان گیلانی تجلیل و به جشنواره ملی معرفی خواهند شد. 

دومین جشنواره و نمایشگاه صنایع‌دستی بسیج هنرمندان گیلانی با هدف حمایت از هنرمندان و معرفی آنان به جامعه و همچنین احیا هنر‌های صنایع‌دستی فراموش‌شده گیلان برپاشده و تا ۱۷ دی‌ماه در پیاده راه فرهنگی رشت میزبان علاقه‌مندان است. 

پایان پیام/۸۴۰۰۷




منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×