» دسته‌بندی نشده » این باستانی خیلی باستانی است!
این باستانی خیلی باستانی است!

این باستانی خیلی باستانی است!

دی ۱۱, ۱۴۰۲ 2۰


به گزارش مشرق، ورزشهای زورخانه ای، ورزش باستانی، ورزش پهلوانی یا هر آنچه بنامیم، ریشه در آیین و رسوم این سرزمین داشته و در بخش های مختلف فرهنگی کشور، نمود و بروز آن را می توان دید. اگرچه مجالی به پرداختن به ابعاد این ماجرا نیست اما مهمترین برگ های اخلاقی و فرهنگی فرهنگ ما، درهم تنیدگی با این ورزش یا موضوعات مرتبط با آن دارد و همواره مورد توجه بزرگان بوده.

در چنین شرایطی اما می بینیم که این ورزش در کشورمان دچار یک رکود و تنزل جدی و باورنکردنی شده. فدراسیون ملی که متولی اصلی رشد و توسعه این ورزش است، در یک سکون قرار گرفته که مشخص نیست چه می کند و قرار است به چه نقطه ای برسد. به راستی، حضور یا عدم حضور این فدراسیون چه تاثیری دارد و اساسا چه رسالتی را برعهده داشته؟ وقتی یک بررسی سطحی می کنیم، این فدراسیون را شبیه حیاط خلوتی می بینیم که خروجی اش بیشتر یک دورهمی بوده تا اقدام و عمل جدی و میدانی.

وقتی ورزشهای باستانی که ریشه اش در کشورمان است، با چنین عملکرد مهجوری مواجه است، چرا باید انتظار توسعه و گسترش بین المللی آن را داشت؟ اساسا، بین المللی شدن این ورزش با این رویکردها، یک رویای دور و غیرواقعی نیست؟ وقت آن نیست که دستگاه ورزش کشورمان تدبیری در این باره داشته و یک بازنگری در این فدراسیون داشته باشد؟



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

مشرق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×