» آخرین اخبار » گیلان » صادرات ۲۵۰ هزار تنی مواد پتروشیمی در گیلان

صادرات ۲۵۰ هزار تنی مواد پتروشیمی در گیلان

دی ۷, ۱۴۰۲ 0۰


به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حسین یونسی مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید از مجتمع گمرکی بندرانزلی و در جمع خبرنگاران با تاکید بر لزوم توجه به صادرات انواع محصولات تولیدی به کشورهای حاشیه خزر اظهار کرد: ۲۵۰ هزار تن انواع مواد پتروشیمی و ساختمانی در سال جاری از مجتمع گمرکی بندرانزلی به کشورهای دیگر از جمله کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا صادر شده است.

وی با اشاره به رشد ۵۵ درصدی واردات کالا به گیلان گفت: بر اساس آمار و از ابتدای سال جاری و تا پایان آذر ماه، یک‌ میلیون و ۲۰۰ هزار تن کالا از طریق بندرانزلی به گیلان و کشور وارد شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵۵ درصد افزایش مواجه بودیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان، غلات، روغن خام خوراکی، چوب و آهن آلات را مهمترین محصولات وارداتی به گیلان معرفی کرد و افزود: امسال تخلیه روغن خام خوراکی در مجتمع گمرکی بندرانزلی ۲۸۹ درصد، غلات ۶۹ درصد و آهن‌آلات ۳۳ درصد رشد داشته است.

یونسی از ورود ۵۴۲ شناور تجاری در سال جاری به مجتمع گمرکی بندرانزلی خبر داد و بیان کرد: این میزان کشتی تجاری وارد شده در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۴۳ درصد افزایش یافته است.

وی همچنین با اشاره به رشد ۳۲ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در سال جاری و در مجتمع گمرکی بندرانزلی گفت: در ۹ ماهه نخست سال ۱۴۰۲، بیش از یک‌میلیون و ۴۷۸ هزار تن انواع کالا در بندرانزلی تخلیه و بارگیری شد.

پایان پیام/۸۴۰۰۸




منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×