» آخرین اخبار » گیلان » خدمات شهرداری رشت در مناطق مختلف عادلانه توزیع شود

خدمات شهرداری رشت در مناطق مختلف عادلانه توزیع شود

آذر ۵, ۱۴۰۲ 1۰


به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمد حسین واثق کارگرنیا رئیس شورای اسلامی شهر رشت پیش از ظهر امروز در یکصد و نهمین جلسه علنی شورا در ساختمان جلسات شورای رشت با قدردانی از تلاش‌های شهردار و مجموعه شهرداری رشت پیرامون هرس درختان سطح شهر اظهار کرد: از شهردار رشت تقاضا دارم تیم کارشناسی را مبنی بر شناسایی درختان پُرخطر سطح رشت انتخاب کنند تا با انجام تمهیدات مناسب از بروز حوادث ناگوار در روزهایی که وزش باد شدید وجود دارد جلوگیری شود و خدای ناکرده همشهریان به لحاظ مالی و جانی آسیب نبینند. 

تعیین تکلیف پل‌های عابر پیاده رشت در اسرع وقت

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تأکید بر توزیع عادلانه خدمات شهرداری در محلات رشت، بیان کرد: در جلسه گذشته شورا که شهردار رشت به دلیل حضور در جلسه دیگری در صحن شورا حضور نداشت، مباحثی پیرامون ساماندهی دستفروشان مطرح شد و قرار بود در جلسه امروز شورا با حضور شهردار و مدیران شهرداری رشت این مهم بررسی شود. 

وی با اشاره به اینکه وضعیت پل‌های عابر پیاده رشت موضوع دیگری بود که در جلسه پیشین شورا پیرامون آن تذکر داده شد، افزود: وضعیت پل جانبازان رشت مدت‌هاست که مورد اعتراض شهروندان است و اعضای شورا نیز بارها بابت آن تذکر داده‌اند و انتظار داریم شهردار رشت در اسرع وقت این پل‌ها را تعیین تکلیف کند. 

رئیس شورای اسلامی شهر رشت به وضعیت پارک ۴۵۰ هکتاری لاکان رشت اشاره کرد و گفت: انتظار می‌رود حتی در حد اسکان موقت این پارک به منظور پذیرایی از میهمانان نوروزی و همچنین شهروندان آماده‌سازی شود. 

محرومیت برخی از محلات رشت

سید حسین رضویان عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه مبانی نظری در بسیاری از امور راهگشاست اظهار کرد: در ششمین دوره شورای اسلامی شهر رشت حضور داریم و وقتی به برخی از مباحث نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم که در بعضی از امور تغییرات چندانی رخ نداده و برخی از محلات در این شهر از گذشته دارای محرومیت‌هایی بوده و هستند. 

وی با بیان اینکه روز گذشته از محله آسایش فردی با بنده تماس گرفت و بابت انباشت حجم زباله و نخاله معترض بود، افزود: گویا تعدادی از افراد نسبت به انباشت زباله و نخاله‌های ساختمانی در قسمتی از این محله اقدام کرده‌اند که این پذیرفتنی نیست و این فرد معترض در تماس تلفنی اعلام می‌کرد که اگر این اقدام در قسمت دیگری از شهر همچون گلسار اتفاق افتاده بود تاکنون جمع آوری شده بود. 

وی به وضعیت نامناسب یکی از مدارس رشت اشاره کرد و گفت: این مدرسه که به نام شهید فهمیده نامگذاری شده، در زمان بارش باران دچار آبگرفتگی می‌شود و اولیا مدرسه مجبورند با گذاشتن سنگ و بلوک‌ها مسیر را برای عبور و مرور دانش آموزان فراهم کنند. 

رضویان با اشاره به اینکه افراد محروم در تمامی اوقات در کنار نظام بوده و هستند، بیان کرد: تقاضا دارم از مدرسه شهید حسین فهمیده بازدیدی انجام شود و مشکلاتی که با آن دست به گریبان هستند را در حد توان برطرف کنیم. 

شهرداری رشت برای ساماندهی دستفروشان نیازمند همراهی دیگر دستگاه‌ها است

رحیم شوقی شهردار رشت نیز در این جلسه با اشاره به سخنان ریاست شورای رشت پیرامون ساماندهی دستفروشان سطح شهر اظهار کرد: از همان ابتدا قصد داشتیم با برنامه ریزی‌های مناسب نسبت به ساماندهی دستفروشان اقدام کنیم و برای تحقق این مهم نیازمند همراهی دیگر دستگاه‌ها است و إن‌شاءالله با تشکیل کمیته‌ای و با عضویت دستگاه‌های بیرونی این مهم به نتیجه برسد. 

شوقی به تذکر ریاست شورای رشت درباره وضعیت پل‌های عابر پیاده اشاره کرد و گفت: تک تک پل‌های عابر پیاده رشت شناسایی و کد دار شده‌اند و اخیراً نیز سرمایه‌گذاری به منظور ترمیم، بازسازی و راه‌اندازی پل‌های عابر پیاده مکانیزه رشت انتخاب شده است. 

وی با بیان اینکه قرارداد شهرداری رشت پیرامون پارک ۴۵۰ هکتاری لاکان با منابع طبیعی به اتمام رسیده، تصریح کرد: به دنبال انعقاد قرارداد جدید هستیم و ما در تلاشیم تا به عنوان یک لکه منفصل جزیره‌ای به شهر رشت الحاق شود و با تحقق این مهم طبق قوانین و مقررات باید سند این قسمت را به شهرداری رشت منفک کنند. 

پایان پیام/۳۳۸۹




منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×