» دسته‌بندی نشده » پیش‌بینی وزش باد گرم شدید در گیلان/ هوا تا ۱۶ درجه گرم می‌شود

پیش‌بینی وزش باد گرم شدید در گیلان/ هوا تا ۱۶ درجه گرم می‌شود

فروردین ۳, ۱۴۰۰ 3۰

به گزارش گیل سو، محمد دادرس امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به وضعیت آب‌وهوای استان گیلان طی روزهای اخیر اظهار کرد: وضعیت فعلی آب‌وهوای گیلان همراه با افزایش ابر، مه‌آلود و همراه بوده و گاهاً شاهد افزایش دما نیز خواهیم بود.

وی از وزش باد گرم شدید در گیلان خبر داد و افزود: به‌تدریج از امروز شاهد وزش باد گرم به‌ویژه در عصر و شب در بعضی نقاط استان ازجمله در ارتفاعات و دامنه‌ها خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی استان گیلان از صدور اطلاعیه هشداری سطح نارنجی هواشناسی در برای امروز و فردا در گیلان خبر داد و گفت: با توجه به جنوبی شدن جریانات هوایی نقشه‌ها نشان‌دهنده وزش باد گرم شدید در استان هستند و در پی فعالیت این سامانه دمای هوای تا فردا افزایشی خواهد بود.

دادرس با اشاره به افزایش محسوس  دما در گیلان گفت: طی امروز و فردا دمای هوای استان بین ۸ تا ۱۶ درجه افزایش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به مخاطرات احتمالی وزش باد گرم شدید در گیلان، افزود: آسیب به چیدمان و سازه‌های موقت و سست‌بنیان شهری و روستایی، گلخانه‌ها، تابلوها، سقوط اجسام در ارتفاع، شکستن درختان، احتمال سقوط بهمن و ریزش سنگ، گسترش آتش‌سوزی احتمالی، افزایش ذوب برف در ارتفاعات و افزایش آب رودخانه‌ها ازجمله مخاطرات پیش‌بینی‌شده در گیلان طی عصر امروز و فردا است.

مدیرکل هواشناسی گیلان همچنین توصیه کرد تا نسبت به محکم کردن سازه‌های موقت اقدام، از استقرار در محدوده درختان خودداری و از فعالیت کوهنوردی و حضور در حاشیه رودخانه‌ها پرهیز شود.

انتهای پیام/

به این نوشته امتیاز بدهید!

gilsou24

خبرنگار و فعال رسانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×