» آخرین اخبار » گیلان » مادران سرپرست خانوار و کودکان نیازمند در پوشش خدمات دستان مهربان

مادران سرپرست خانوار و کودکان نیازمند در پوشش خدمات دستان مهربان

شهریور ۳۰, ۱۴۰۲ 1۰

به گزارش گیل سو، رضا خیرخواه با ارائه گزارش در خصوص پویش مداد نارنجی در شعبه گیلانِ دستان مهربان اظهار کرد: توانستیم اقلام تحصیلی مورد نیاز دانش آموزان نیازمند گیلانی را با حمایت حامیان گرانقدر در دو مرحله تامین کنیم و در اختیار آن‌ها قرار دهیم.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در پویش مداد نارنجی، افزود: فاز نخست این پویش همزمان با شعب دستان مهربان در سرتاسر کشور در شهریورماه سال جاری و برای فرزندان محصل خانواده‌های تحت پوشش برگزار شد.

مدیر دستان مهربان شعبه گیلان، تصریح کرد: فاز دوم این پویش با محوریت تامین اقلام تحصیلی خانواده‌های نیازمند در مناطق محروم استان در مهرماه سال جاری برگزار شد و بسته‌های تحصیلی مورد نیاز دانش‌آموزان در این مناطق به دستشان رسید.

خیرخواه گفت: پویش مداد نارنجی در سال ۱۴۰۲ هفتمین پویش این خیریه ویژه اقلام تحصیلی بوده است؛ که در چهارچوب آن کیف، دفتر، مداد و خودکار به همراه کفش و لباس به کودکان نیازمند اهدا می‌شود.

وی همچنین با اشاره به برگزاری کارگاه‌های توانمندس ازی در نیمه دوم سال جاری، افزود: در گذشته در کارگاه توانمندسازی شعبه گیلان تنها دو نوع عروسک تولید می‌شد؛ اما اکنون با تلاش همکاران توانستیم خانواده‎ای از عروسک‌های جدید بسازیم که هرکدام نام مخصوص خودشان را دارند.

مدیر دستان مهربان شعبه گیلان، تصریح کرد: پیش از این عروسک‌های ننه و بابا به عنوان محصول تولیدی زنان سرپرست خانوار در گیلان شناخته می‌شدند و اکنون عروسک‌های فرهنگ، عروس گلی، فربد و نازگل نیز به خانواده عروسک‌های شعبه گیلان افزوده شده‌اند.

وی در پایان گفت: تلاش دستان مهربان بر این است که یک خانواده توانمند بسازد، در همین راستا حمایت تحصیلی و برگزاری کلاس‌های آموزشی برای کودکان و برگزاری کارگاه توانمندسازی به همراه کلاس‌های بهداشت، مدیریت خانواده، پرورش فرزند و … برای مادران از جمله اولویت‌های مهم این خیریه است.

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

gilsou24

خبرنگار و فعال رسانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×