» آخرین اخبار » گیلان » استاندار گیلان: برآورد خسارت‌های سیل آستارا فنی و کارشناسی باشد

استاندار گیلان: برآورد خسارت‌های سیل آستارا فنی و کارشناسی باشد

شهریور ۲۸, ۱۴۰۲ 0۰


به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، اسدالله عباسی استاندار گیلان ظهر امروز پس از بازدید از مناطق سیل زده شهرستان آستارا و در جریان قرارگرفتن آخرین وضعیت خدمات‌رسانی به مردم و گفت‌وگو چهره به چهره با آنان در جلسه ستاد مدیریت بحران در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان با بیان اینکه زندگی و سلامت مردم در این شرایط برای ما مهم است، اظهار کرد: مسؤولان استانی دستگاه‌های مرتبط باید در کنار مسؤولان شهرستان در کنار مردم باشند و مشکلات آنان را با سرعت مرتفع کنند و هیچ کوتاهی در این ارتباط صورت نگیرد. 

وی با تاکید بر اینکه مردم از دولت سیزدهم بیش از همیشه انتظار رسیدگی دارند، از مسؤولان خواست تا در فرمانداری شهرستان آستارا مستقر نشوند بلکه در جمع مردم بروند و در کنار آنان باشند، مشکلات را بررسی و برای رفع مسائل تلاش کنند. 

استاندار گیلان با اشاره به مشکلات به وجود آمده برای برخی از خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی، از مدیران این مجموعه‌ها خواست تا با سرکشی به آنان برای رفع مشکلات در اسرع وقت اقدام کنند و گزارش را به معاون عمرانی استانداری و فرماندار شهرستان آستارا اعلام کنند. 

عباسی از بنیاد مسکن خواست تا خسارت‌های ناشی از سیلاب واحدهای مسکونی را ارزیابی کنند تا براساس دستور معاون اول رئیس جمهوری، برآورد خسارت‌ها به وی اعلام شود و تسهیلات در ارتباط با تعمیرات مشخص شود. 

وی با تاکید بر رفع هر چه سریع‌تر مشکلات حوزه آب و برق شهرستان آستارا بیان کرد: خسارت‌های مربوط به باغات کیوی و سایر بخش‌ها نیز باید مشخص شود ضمن اینکه ارزیابی‌ها باید فنی و کارشناسی باشد و آمارهای ارائه شده دقیق باشد. 

استاندار گیلان با اشاره به شدت بارش باران در شهرستان آستارا به ویژه در لوندویل افزود: خوشبختانه این بارندگی‌ها خسارت جانی نداشت و امیدواریم خسارت‌های اقتصادی نیز با تلاش مدیران دستگاه‌های اجرایی به سرعت جبران شود. 

به گفته عباسی، اگر چه کارها با توجه به غافلگیری باران (در مدت سه ساعت ۱۳۵ میلمتر بارش و ۱۲ ساعت ۲۱۸ میلیمتر) در حد توان انجام شد اما باید خدمات‌رسانی به مردم و رسیدگی به آنان و رفع مشکلات‌شان سرعت یابد. 

وی با اشاره به بازدید صبح خود از مشکلات ناشی از سیلاب شهرستان آستارا و با بیان اینکه مشکلات مردم و نواقص را از نزدیک مشاهده کرده است، تصریح کرد: ساختار و زیرساخت شهرستان آستارا بنا به هر دلیلی توسعه پیدا نکرده و مردم با این سیلاب دچار خسارات مادی شدند؛ ساخت‌وساز واحدهای مسکونی احداث شده از گذشته وضعیت خوبی ندارند؛ اگرچه ساختمان‌های چند طبقه در شهرستان آستارا احداث شد اما برای زیرساخت‌های آن کار اساسی صورت نگرفته است. 

به گزارش فارس، سامانه جوی بارش‌زایی که از یکشنبه شب گذشته فعالیت خود را در مناطق مختلف گیلان آغاز کرده موجب سیلاب‌های شدید در بخش‌هایی از شهرستان آستارا شده و خسارات بسیاری به بار آورده است. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸




منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×