» آخرین اخبار » گیلان » توسعه بیش از ۸۰۰ کیلومتری شبکه توزیع آب شرب روستایی در گیلان

توسعه بیش از ۸۰۰ کیلومتری شبکه توزیع آب شرب روستایی در گیلان

شهریور ۲۱, ۱۴۰۲ 1۰


مازیار علی پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با بیان اینکه آب‌رسانی به روستاهای بی‌بهره از آب پایدار و سالم کشور یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های دولت سیزدهم است، اظهار کرد: این مهم از ابتدای فعالیت مورد تأکید رئیس‌جمهوری بود و بر همین اساس وزیر نیرو با تشکیل شورایی به نام «شورای جهاد آب‌رسانی» کاری سترگ برای این مهم را آغاز کرد.

وی طرح محرومیت‌زدایی را یکی از طرح‌های مهم اجرایی در دولت سیزدهم برشمرد و افزود: بعد از استان سیستان و بلوچستان، بیشترین حجم پروژه و اعتبارات محرومیت‌زدایی به استان گیلان اختصاص‌یافته که در پی اجرای این طرح به‌زودی شاهد جهش خوبی در حوزه آب شرب روستایی این استان خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان طرح محرومیت‌زدایی با اعلام اینکه طرح جهاد آب‌رسانی با مشارکت بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان و قرارگاه خاتم‌الانبیا در ۷۱۱ روستای محروم استان آغازشده، بیان کرد: این طرح‌ها با اعتباری بالغ‌بر ۱۸ هزار میلیارد ریال در حال اجرا است.

علی پور با بیان اینکه کل تعهد این طرح در استان گیلان اجرای یک هزار و ۸۲۷ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع آب شرب است، افزود: تا به امروز لوله‌گذاری به طول ۸۶۵ کیلومتر از طرح آب‌رسانی عملیاتی در استان گیلان شده است.

به گفته مدیرعامل آبفای گیلان، از ابتدای دولت سیزدهم تا پایان مردادماه سال جاری، برای اجرای طرح محرومیت‌زدایی ۷ هزار و ۶۳۱ میلیارد ریال هزینه شده است.

پایان پیام/۸۴۰۰۸

 




منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×