» دسته‌بندی نشده » فعال دانشجویی: روابط مثبت ایران و عربستان تنش‌های مهم منطقه را حل خواهد کرد

فعال دانشجویی: روابط مثبت ایران و عربستان تنش‌های مهم منطقه را حل خواهد کرد

مرداد ۲۷, ۱۴۰۲ 1۰


نگین گراوند دبیر خواهران اتحادیه مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با اشاره به سفر اخیر وزیر خارجه به عربستان، گفت: روابط مثبت میان دولت های ایران و عربستان منجر به حل بسیاری از تنش های مهم در منطقه می شود.

وی افزود: یکی از مهم ترین و تاثیر گذارترین آثار توافق ایران و عربستان و کشور های حوزه خلیج فارس، ناکام گذاشتن برنامهٔ انزوای ایران در عرصه بین الملل است.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: روابط گسترده ایران با کشورهای مهم منطقه که سهم بالایی از ثروت و منابع دنیا را دارند ابتکار عمل آمریکایی ها برای فشار و منزوی کردن ایران را از دستشان خارج کرد و عملاً کشور آمریکا حجم عظیمی از منافع خود را از دست می دهد.

گراوند افزود:  یکی دیگر از مهم ترین آثار این توافق شکل گیری ذهنیت مثبت کشورهای مختلف دنیا برای تعامل با ایران است، این ذهنیت سازی ها در شکل گیری روابط راهبردی با کشورهای آسیای مرکزی و جنوبی بسیار تعیین کننده خواهدبود.

عضو شورای مرکزی اتحادیه مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد، عنوان کرد: در توافقات میان دو کشور مهم ترین مسئله، مسئله اقتصادی است، پروژه اتصال ایران و عربستان از طریق راه آهن و تمایل کشورها برای اتصال به یکدیگر از طریق این خط مواصلاتی، باعث تحول اقتصادی خاورمیانه می‌شود. 

وی افزود: با حفظ و تحکیم روابط دوجانبه میان ایران و عربستان، اتفاقات مثبت و  بزرگ اقتصادی بین کشورهای اسلامی اتفاق خواهد افتاد و این انقلاب اقتصادی ضربه مهلکی به اقتصاد اروپا و آمریکا خواهد زد. 

 دبیر خواهران اتحادیه مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد در پایان گفت: اقدامات وزارت خارجه در بهبود روابط ایران و عربستان در جهت پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی و جهان اسلام قابل تقدیر است.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ۲۶ مرداد سال جاری در رأس هیأتی به عربستان سفر کرد. وی در این سفر با مقامات عربستان دیدار و گفت وگو کرد. فعالان سیاسی و اقتصادی نیز معتقدند سفر وزیر خارجه کشورمان به عربستان موجب ثبات منطقه ای به جهت سیاسی و امنیتی و همچنین گسترش تبادلات تجاری و اقتصادی میان ایران، عربستان، سایر کشورهای عربی خواهد شد.

پایان پیام/




منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×