» آخرین اخبار » گیلان » مهارت‌گرایی جایگزین مدرک گرایی می‌شود

مهارت‌گرایی جایگزین مدرک گرایی می‌شود

مرداد ۷, ۱۴۰۲ 1۰


به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، کاظم پورنصیری صبح امروز در جمع اصحاب رسانه به مناسبت هفته ملی مهارت در خصوص جشنواره مهارت فنی و حرفه‌ای در دفتر جلسات مدیرکل آموزش و فنی و حرفه‌ای اظهار کرد: در گام اول انقلاب با یک نهضت ملی سوادآموزی آغاز کردیم و در گام دوم بنا داریم با نهضت مهارت آموزی آغاز کنیم.

وی با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۲ توسط مقام معظم رهبری که به شعار مهار تورم و رشد تولید مزین است، گفت: توانمندسازی نیروی انسانی می‌تواند بهره‌وری تولید را رقم زده و منجر به رشد تولید شود، صنایع و بنگاه‌های موجود با توانمندسازی می‌توانند در تولید رونق ایجاد کنند.

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گیلان یکی از مهمترین فعالیت‌های فنی و حرفه‌ای را ایجاد مهارت و ارتقای مهارت نیروی فعال تولیدی برشمرد و افزود: تعیین صلاحیت حرفه‌ای نیروی کار از دیگر مأموریت‌های فنی و حرفه‌ای هستند.

پورنصیری برندسازی مهارت و مهارت‌گرایی را به جای مدرک گرایی از اهداف سازمان فنی و حرفه‌ای در هفته مهارت عنوان کرد و گفت: به دنبال تعامل و توسعه همکاری با شرکای آموزشی و مهارتی هستیم و می‌خواهیم فرصتی را رقم بزنیم تا تریبون مهارتی را ایجاد کنیم که جریان مهارت بیش از گذشته برند شود.

وی با اشاره به روحیه خودباوری، اعتماد و امید در افرادی که دارای مهارت هستند، بیان کرد: این امر موجب می‌شود این افراد از بسیاری از معضلات اجتماعی دور بوده و شأن و منزلتی اجتماع برای خود کسب کنند.

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گیلان با تأکید بر ضرورت جلب مشارکت بخش خصوصی افزود: خیرین مهارتی می‌توانند کمک کرده تا فرصت‌های مهارت‌آموزی در سراسر استان توسعه یابد.

پورنصیری با اشاره به ۲۸ برنامه کلان در هفته مهارت فنی و حرفه‌ای بیان کرد: افتتاح مراکز مهارت‌آموزی و مشارکت شغلی در دانشگاه‌ها، افتتاح کارگاه انرژی نو و افتتاح مراکز آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای از دیگر برنامه‌های این هفته است.

پایان پیام/۳۳۸۹




منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×