» دسته‌بندی نشده » احیاء جنگل‌های ارس مهدیشهر/ آتش‌سوزی گزارش نشده است

احیاء جنگل‌های ارس مهدیشهر/ آتش‌سوزی گزارش نشده است

تیر ۳۰, ۱۴۰۲ 1۰


به گزارش خبرنگار مهر، حیدر واحد مطلق صبح آدینه در تور رسانه‌ای با خبرنگاران و اصحاب رسانه ضمن بیان اینکه طی سال گذشته از محل اعتبارات استانی و ملی در حوزه آبخیز داری بالغ بر پنج میلیارد تومان به شهرستان مهدیشهر اختصاص یافت، ابراز داشت: این میزان در سه منطقه گل رودبار، جاشلوبار و هیکو و چاشم هزینه شده است.

وی افزود: در حوزه هیکو اعتباری معادل یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان با حجمی یک هزار و ۲۰ متر مکعب، حوزه چاشم یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان با حجم یک هزار و چهار متر مکعب و جاشلوبار یک میلیارد و ۱۴۵ میلیون تومان با حجم ۷۰۰ متر مکعب سنگ و ملات و ۱۸۰ متر مکعب بندهای گابیون کار انجام شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی مهدیشهر ضمن بیان اینکه نقش و اهمیت اجرای پروژه‌های آبخیزداری در پیشگیری از بروز خسارات به مناطق زیر دست بر اثر بارش باران سیلابی است، ابراز داشت: عمده‌ترین اهداف اجرای پروژه‌های آبخیزداری کنترل رسوب، مهار سیلاب‌های مخرب، تغذیه سفره‌های زیرزمینی و جلوگیری از فرسایش خاک است.

واحد مطلق ضمن بیان اینکه سال گذشته تنها یک مورد آتش سوزی با سطحی معادل دو هزار متر مربع در حوزه روستای تم مهدیشهر به وقوع پیوسته است، تصریح کرد: در چهار ماهه نخست سال جاری خوشبختانه آتش سوزی گزارش داده نشده است.

وی با بیان اینکه خسارات سنگین آتش سوزی مراتع و جنگل‌ها طی سنوات گذشته منابع طبیعی را بر احیای جنگل‌های مخروبه وا داشته است، افزود: بر همین اساس ۱۰ هکتار جنگل‌های مخروبه ارس با اعتبار یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در حوزه سیاه رودبار کولیم احیا شده است.



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×