» آخرین اخبار » گیلان » مانع زدایی در مسیر صادرات گل و گیاه منجر به ارزآوری می‌شود

مانع زدایی در مسیر صادرات گل و گیاه منجر به ارزآوری می‌شود

تیر ۲۳, ۱۴۰۲ 0۰


به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدعلی نیکبخت ظهر امروز در حاشیه بازدید از یک واحد تولید گل و گیاه در گیلان  با اشاره به ظرفیت خوب گیلان در تولید در تولید گل و گیاه اظهار کرد: گیلان به دلیل آب و هوایی مناسب و داشتن خاکی حاصلخیز دارای ظرفیت خوبی در پرورش انواع گل و گیاه است که می‌تواند منجر به رشد اقتصادی منطقه شود. 

وی با بیان اینکه روند اعطای تسهیلات به پرورش انواع گل و گیاه تسریع می‌یابد، افزود: با اقدامات انجام شده در تلاشیم تا بخشی از بسترهای تولید گل و گیاه در استان‌های شمالی را تسهیل بخشیم. 

وزیر جهاد کشاورزی با تأکید بر لزوم توجه به به جایگاه ارزآوری در حوزه تولید گل و گیاه در کشور بیان کرد: بازار شناسی و هدف‌گذاری برای صادرات گل و گیاه باید مورد تاکید قرار گیرد. 

نیکبخت از اهتمام دولت برای حل مشکلات حوزه کشاورزی خبر داد و افزود: دولت در تلاش است تا از طریق  مانع‌زدایی در مسیر تولیدات کشاورزی به‌ویژه تولیدات صادرات محور به رشد اقتصادی کشور و ایجاد ارز آوری و نیز ایجاد اشتغال کمک کند. 

وی تنها اره توسعه استان گیلان را ارتباط منایب با کشورهای عضو اتحادیه اواسیا و حاشیه خزر دانست و تصریح کرد: بدون شک راه رونق بخشی و شکوفایی اقتصاد گیلان در تقویت ارتباط با کشورهای همسایه و صادرات محصولات کشاورزی است. 

پایان پیام/۸۴۰۰۷




منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×