» دسته‌بندی نشده » برابری شمار مبتلایان و ترخیصی‌های کرونا در گیلان/ ویروس گردانی ممنوع

برابری شمار مبتلایان و ترخیصی‌های کرونا در گیلان/ ویروس گردانی ممنوع

آبان ۱۷, ۱۳۹۹ 1۰

به گزارش گیل سو، ارسلان سالاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به سیر صعودی بیماری کرونا د گیلان اظهار کرد: طی ۲۴ ساعته گذشته ۵۷ تن از گیلانیان در بیمارستان‌های سطح استان بستری‌شده‌اند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۰۹ تن در بیمارستان‌ها براثر ابتلا به بیماری کووید۱۹ بستری هستند، افزود: ۳۰۷ تن از این بیماران در بیمارستان‌های دولتی و ۱۰۲ تن از مبتلایان به کرونا در بیمارستان‌های خصوصی استان بستری و تحت مداوا هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به وضعیت بیماران بهبودیافته از کرونا نیز، گفت: طی ۲۴ساعته اخیر، ۵۷ از افراد بستری در بیمارستان‌ها پس از بهبودی کامل ترخیص شده‌اند.

سالاری با اذعان به اینکه بیماری کرونا همچنان فعال است و قربانی می‌گیرد، خاطرنشان کرد: متأسفانه علیرغم هشدارهای مکرر و همه‌جانبه هنوز عده‌ای مراقبت‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند.

وی با اشاره به حضور مسافران و گردشگران در استان گیلان، بیان کرد: بیمار شدن گیلانیان در اقصی نقاط شهری و روستایی نشان از شیوع بیماری کرونا و همچنین فعال بودن این ویروس جهش‌یافته است و این محکم‌ترین دلیل برای عدم حضور مسافران و گردشگران در اماکن پرازدحام و تفرجگاه‌ها است، ازاین‌رو می‌طلبد همه در قطع چرخه ویروس کرونا سهیم باشند و ویروس گردانی نکنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تأکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی ، افزود: رعایت فاصله فیزیکی، شستن مداوم دست‌ها و همچنین استفاده از ماسک حداقل‌ترین اقدام مردم در مواجهه با ویروس منحوس و متقلب کرونا است.

انتهای پیام/

به این نوشته امتیاز بدهید!

gilsou24

خبرنگار و فعال رسانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×