» آخرین اخبار » یادداشت » چرا شهید بهشتی کانون توجه دشمنان ایران بود؟

چرا شهید بهشتی کانون توجه دشمنان ایران بود؟

تیر ۷, ۱۴۰۲ 0۰


فارس پلاس؛ داود مهدوی زادگان در یادداشتی نوشت: مرحوم آیت الله شهید سید محمد بهشتی ره مانند آیت الله شهید مرتضی مطهری ره از جمله بزرگان انقلاب بود که حیات و ممات شان سراسر خیر و برکت بود. با شهادت استاد مطهری جایگاه آثار عقیدتی و اجتماعی و فرهنگی ایشان به مثابه اصلی ترین منبع معرفتی انقلاب اسلامی در میان مردم نهادینه شد و تا به امروز به نحو چشم گیری تاثیر گذار مانده است.

چنانکه مرحوم شهید بهشتی رحمت الله علیه در حفظ  نهضت از غلطیدن در مسیر های انحرافی و نیز بسیج عقلانی انقلابیون در جهت تحقق انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی ره نقش به سزایی داشته است. بطوری که این نقش ایشان در بعد پیروز انقلاب دو صد چندان شده بود. به همین خاطر، وجود پر خیر و برکت شهید بهشتی چونان سدی سکندر برابر توطئه نفوذ و اقدام دشمن برای تصرف انقلاب بود. شهید بهشتی خار دردناکی در چشم دشمنان انقلاب و نظام اسلامی بود. آنها بیش از این نمی توانستند ایشان را تحمل کنند. به همین خاطر، معاندین کوردل نظام، توطئه ترور آیت الله بهشتی به همراه یاران وفادارش را در هفتم تیر ۱۳۶۰ عملی ساختند و به گمان باطل شان امت اسلامی را از وجودش محروم ساختند حال آنکه چنین نشد. زهی خیال باطل

حضور پر رنگ آیت الله بهشتی در متن انقلاب و نظام اسلامی به کانون توجه کینه توزانه دشمنان انقلاب تبدیل شد بود. یک دلیل مهم این خصومت ورزی آنان تثبیت ساختار جمهوری اسلامی مبتنی بر اصل مترقی ولایت فقیه در قانون اساسی بود. این اقدام شهید بهشتی موجب شده بود که دشمنان و جریان برانداز انقلاب تا به امروز نتوانند مسیر انقلاب اسلامی را به انحراف کشند. یکی از دلایل نافرجامی توطئه های دشمنان ملت و انقلاب مانند توطئه اغتشاشات پاییز ۴۰۱ مانایی میراث مجاهدت آن شهید عزیز در نظام سازی انقلاب است.

آن زمان، ضدانقلاب با پیشتازی جریان منافقین تلاش گسترده ای را به راه انداختند تا مرحوم آیت الله بهشتی به عنوان یکی از اصلی ترین حواریون رهبری انقلاب را در چشم مردم منفور جلوه دهند. آنها ناجوانمردانه ترین رفتارها را در تخریب چهره انقلابی ایشان به راه انداختند. بهشتی در زمان حیات با برکتش حقیقتاً مظلوم واقع شده بود. اما مردم وقتی از این حقیقت آگاه شدند که دیگر ایشان را در بین خود نیافتند.

به راستی، شهادت آیت الله بهشتی ره نقطه عطف انقلاب اسلامی بود و آینده انقلاب را تضمین کرد. اساساً خون شهیدان انقلاب را آبیاری و زنده نگاه می دارد. با شهادت مظلومانه آیت الله بهشتی منافقین در چشم مردم تا به امروز به منفور ترین جریان ضد انقلابی تبدیل شدند. به همین خاطر است که می گوییم ممات ایشان هم برکت بود؛ برکت آگاهی و تشدید هوشیاری امت اسلامی.

امروز ملت شریف ایران باید بیش از گذشته از میراث معنوی و انقلابی آیت الله شهید سید محمد بهشتی حراست و پاسداری کند تا انقلاب و نظام اسلامی از گزند توطئه و انحراف محفوظ بماند. اکنون جبهه معارض بویژه جریان متحجر و خوارجی مسلکان تلاش دارند آن شهید عزیز را در تقابل با انقلاب و نظام اسلامی جلوه دهند. آنها در صدد تجدید ظلم گذشته شان علیه ایشان هستند. می خواهند مظلومیت بهشتی را تجدید کنند. لذا جبهه انقلابی نباید بگذارد این توطئه دشمن اتفاق افتد.

اما کارآمد ترین راهکار در شکست این توطئه، بازخوانی متن گفته ها و نوشته های برجای مانده این شهید عزیز است. گفتار انقلابی آیت الله بهشتی ره از حیث ادبیات انقلابی بسیار زلال و روشنگرانه است و قابلیت تحریف و تصرف در آن را ندارند. به همین خاطر، این کار مغرضان را از باب عدو شود سبب خیر، اگر خدا خواهد می دانیم. با خواندن متن گفتار انقلابی شهید بهشتی روحیه انقلابی تجدید و تشدید می شود.

درود خدا بر آیت الله شهید بهشتی و یاران همراهش

پایان پیام/غ




منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×