» دسته‌بندی نشده » ثبت اولین برد والیبال ایران در لیگ ملت‌ها +فیلم

ثبت اولین برد والیبال ایران در لیگ ملت‌ها +فیلم

خرداد ۲۰, ۱۴۰۲ 0۰

[ad_1]

به گزارش مشرق، تیم ملی والیبال ایران در سومین بازی خود در لیگ ملت‌ها از ساعت ۱۰:۱۰ دفیفه امروز(شنبه) به مصاف چین رفت.

فیلم/ خلاصه والیبال ایران ۳ – چین ۱

بهروز عطایی برای این بازی سید محمد موسوی، محمد ولی‌زاده، محمد جواد معنوی‌نژاد، پوریا حسین‌خانزاده، جواد کریمی، امین اسماعیل‌نژاد و محمدرضا حضرت‌پور را در ترکیب اولیه تیم ملی قرار داد.

ست نخست

در امتیازات ابتدایی ست نخست، ایران و چین بازی را پایاپای آغاز کردند. این رقابت پایاپایی تا امتیاز ۹ ادامه داشت تا اینکه شاگردان عطایی موفق شدند امتیازات ایران را به ۱۱ برسانند؛ اما چینی‌ها این اختلاف امتیاز را جبران کردند تا دو تیم در امتیاز ۱۱ برابر شوند.

در ادامه چینی‌ها که عملکرد بسیار خوبی در دفاع روی تور داشتند ۱۶ بر ۱۴ از تیم ایران پیش افتادند. این بار نوبت ملی‌پوشان والیبال ایران بود که امتیازات عقب افتاده را جبران کنند و آبشار زیبای اسماعیل‌نژاد امتیاز ایران را به ۱۷ و برابر با امتیازات چین رساند. با ادامه درخشش این بازیکن ایران یک بار دیگر ۱۹ بر ۱۷ از چین پیش افتاد. این برتری امتیازی ایران ادامه داشت و فاصله این تیم با چین به ۳ امتیاز هم رسید اما به یکباره چینی‌ها جریان بازی را تغییر دادند تا در امتیاز ۲۳ با تیم ایران برابر شوند و در ادامه ۲ امتیاز دیگر هم به دست آوردند تا در نهایت تعجب با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ در ست نخست به پیروزی برسند.

ست دوم

در ست دوم شاگردان عطایی بازی را بهتری آغاز کردند و پس از اینکه تا امتیاز دوم با چین برابر بودند توانستند با امتیازگیری ولی‌زاده و خانزاده نتیجه بازی را ۷ بر ۴ به سود خودشان کنند. این برتری امتیازی ادامه داشت و زمانی که چینی‌ها به امتیاز ۹ رسیدند امتیازات تیم ایران ۱۳ بود.

با دفاع روی تور ولی زاده امتیاز ۱۷ برای تیم ایران ثبت شد و سرمربی چین که تیمش ۶ امتیاز از ایران عقب بود تقاضای وقت استراحت کرد. برتری امتیازی ایران تا پایان ست دوم هم ادامه داشت و این تیم موفق شد این ست را با امتیاز ۲۵ بر ۱۵ پیروز شود.

ست سوم

امتیاز نخست ست سوم را چینی‌ها به دست آوردند اما بازیکنان ایران خیلی زود برتری خود را نسبت به این تیم نشان دادند و با امتیاز ۶ بر ۳ از حریفش پیش افتاد. امتیاز هفتم ایران را هم موسوی روی یک توپ برگشتی به دست آورد. با توجه به عقب افتادن ۴ امتیازی تیم چین، سرمربی این تیم تقاضای وقت استراحت کرد.

اسپک اسماعیل‌نژاد که سرعتی ۱۱۶ کیلومتری داشت امتیاز ۸ را برای تیم ایران به ارمغان آورد. آبشار ژانگ امتیاز نهم چین را به دست آورد؛ اما خانزاده از پشت خط نتیجه را ۱۳ بر ۹ کرد. در ادامه دفاع محمد ولی زاده امتیازات ایران را به ۱۵ رساند.

چین اختلاف امتیازات را کم کرد و عطایی در امتیاز ۱۷ بر ۱۵ به نفع ایران تایم اوت گرفت. در ادامه ایران توانست فاصله امتیازات خود را چین به ۵ برساند و با نتیجه ۲۵ بر ۲۰ به سود در ست سوم به پیروزی برسد.

ست چهارم

چینی‌ها در ابتدای ست چهارم، ۳ امتیاز متوالی گرفتند اما ایران اجازه نداد این وضعیت ادامه پیدا کند و در امتیازات با چین برابر شد.با سرویس‌های ویرانگر ایران موفق شد ۹ بر ۵ از چین پیش بیفتد. ضربه پرقدرت امین نتیجه را ۱۱ بر ۶ کرد. در امتیاز بعدی آبشار ژانگ پس از برخورد به دست دفاع بیرون رفت.

سرویس ژائه بیرون رفت تا نتیجه ۱۵ بر هشت شد. حسین خانزاده نیز با سرویس مستقیم امتیاز ۱۶ را گرفت. در ادامه برتری امتیازی ایران بیشتر شد و این ست را هم شاگردان عطایی با امتیاز ۲۵ بر ۱۴ به سود خود به پایان رساندند تا در ست‌شماری ۳ بر یک چین را شکست دهند و به اولین پیروزی خود در لیگ ملت‌های ۲۰۲۳ دست پیدا کنند.

[ad_2]

منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

مشرق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×