» آخرین اخبار » گیلان » دادستان‌ها با ترک فعل مسؤولان مقتدرانه برخورد کنند
دادستان‌ها با ترک فعل مسؤولان مقتدرانه برخورد کنند

دادستان‌ها با ترک فعل مسؤولان مقتدرانه برخورد کنند

شهریور ۱۸, ۱۴۰۰ 0۰

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی امروز در گردهمایی ویدیوکنفرانسی روسای دادگستری‌ها و دادستان‌های واحد‌های قضایی استان در سالن اجتماعات دادگستری گیلان با بیان اینکه عدالت باعث ایجاد آرامش در جامعه می‌شود، اظهار کرد: عدالت به معنای توازن و اعتدال است که باید به آن توجه شود.

وی با اشاره به نقش توازن عدالت در رفتار انسان‌های جامعه افزود: انسان زمانی می‌تواند عادلانه حکم کند که عقل بر او حاکم باشد و وقتی عقل حاکم شد رفتار انسان نیز عادلانه خواهد شد.

رئیس‌کل دادگستری استان گیلان فلسفه دادگری را توازن در همه بخش‌ها دانست و بیان کرد: اگر در بخشی از جامعه توازن وجود نداشته باشد دادگستری نیز علی‌رغم رسیدگی تعداد فراوان پرونده، عملکرد مؤثری نخواهد داشت.

خلیلی با تأکید بر لزوم توجه بر برخورد با ترک فعل مسؤولان در تمامی شهرستان‌ها تصریح کرد: دادستان‌های استان در صورت مشاهده هرگونه بی‌نظمی و نابسامانی در امور شهری و ترک فعل مسؤولان نهادها و ادارات با اقتدار واردشده و در راستای نظام دادن و متعادل‌سازی جامعه، نظارت گسترده‌ای داشته باشند.

به گفته رئیس‌کل دادگستری استان گیلان هماهنگی، دلبستگی و اتحاد درونی کارکنان یک مجموعه، موجب پیشرفت و ارتقای آن سازمان خواهد شد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸


به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×