» دسته‌بندی نشده » نمایشگاه کتاب باید پیوست محیط‌زیستی داشته باشد
نمایشگاه کتاب باید پیوست محیط‌زیستی داشته باشد

نمایشگاه کتاب باید پیوست محیط‌زیستی داشته باشد

اردیبهشت ۲۸, ۱۴۰۲ 1۰


به گزارش خبرگزاری مهر، نورالله مرادی درباره تأثیر و نقش نمایشگاه کتاب در حفظ محیط زیست، گفت: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران یکی از مهمترین اتفاقات فرهنگی است که سالانه در کشور برگزار می‌شود، اهمیت این نمایشگاه تا آنجاست که رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری از آن بازدید می‌کنند، این بیانگر توجه خاص به حوزه فرهنگ در کشور است.

وی اظهار داشت: سازمان حفاظت محیط زیست در راستای توسعه سواد محیط زیستی و مردمی سازی محیط زیست نمایشگاه کتاب را فرصتی گرانبها برای خود می‌داند که در گذشته مورد غفلت واقع شده بنابراین پیشنهاد می‌شود در برنامه ریزی سال آینده نمایشگاه کتاب و سایر رویدادهای نمایشگاهی، باید سازمان حفاظت محیط زیست عضویت پیدا کند تا نسبت به لحاظ کردن ملاحظات محیط زیستی در زمان برگزاری نمایشگاه، جلوه‌های درخشان از تمدن ایرانی – اسلامی در حوزه محیط زیست به نمایش درآید.

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست افزود: محیط زیست زیربنای فعالیت انسانی است و برای تجمعات انسانی در هر زمان و مکانی بایستی توجه به همه مباحث محیط زیست در نظر گرفته شود.

مرادی گفت: امیدواریم در سال‌های آینده با کاهش چاپ بروشور و کاغذهای تبلیغاتی، عدم استفاده از ظروف یک بار مصرف، اختصاص سطل‌های تفکیک زباله، تشویق به نشر الکترونیک، اختصاص چند غرفه به محیط زیست به منظور ایجاد فضای گفت و گو برای تبادل اندیشه در حوزه محیط زیست و مسئولیت‌های اجتماعی، توجه ویژه به چاپ کتاب‌های محیط زیستی، ترویج و تبلیغ سبک زندگی مبتنی بر فرهنگ محیط زیستی ایرانی – اسلامی و همچنین ایجاد زمینه برای تبادل نظر و آموزش ناشران در خصوص مباحث محیط زیستی فراهم آید.

وی اظهار امیدواری کرد که سال آینده سازمان حفاظت محیط زیست با همکاری مسئولان برگزاری نمایشگاه و همچنین با کمک سمن‌ها و خانه‌های محیط زیست غرفه‌ها و ناشران برتر، مباحث محیط زیستی که باید در نمایشگاه رعایت شود را معرفی کند.

گفتنی است؛ سی و چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب (از ۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ ) با شعار آینده خواندنی است، به صورت حضوری در مصلای امام خمینی(ره) و مجازی (ketab.ir) در حال برگزاری است.



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×