» دسته‌بندی نشده » نبرد آتی محدود به داخل فلسطین نخواهد بود

نبرد آتی محدود به داخل فلسطین نخواهد بود

اردیبهشت ۱۳, ۱۴۰۲ 0۰

[ad_1]

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه در کنار واکنش گسترده موشکی نیروهای مقاومت فلسطین به این حمله و شهادت اسیر فلسطینی خضر عدنان در صفحات نخست روزنامه‌های مطرح جهان عرب بررسی شده است.

نبرد آتی محدود به داخل فلسطین نخواهد بود

عبدالباری عطوان تحلیلگر مطرح جهان عرب در سرمقاله خود با تیتر «ترور شهید خضر عدنان بزرگترین اشتباه بود» در روزنامه رأی الیوم نوشت: درست است که شاهد واکنش موشکی گسترده نیروهای مقاومت به شهادت خضر عدنان در زندان‌های اسرائیل بودیم اما واکنش بعدی بسیار شدیدتر خواهد بود؛ در آینده شاهد درگیری‌های شدیدتری در سایه شلیک صدها موشک به سمت شهرک‌های صهیونیست نشین و شهرهای اسرائیل خواهیم بود.

اعتصاب غذای ۸۷ روزه شهید خضر عدنان یک اقدام نادر و تاریخی در عرصه مبارزه فلسطینی‌ها به شمار می‌رود. زمانیکه از پاسخ کوبنده آتی علیه این اقدام تروریستی، سخن می‌گوئیم به تاریخ عملیات انتقامی نیروهای مقاومت فلسطین نگاه می‌کنیم. نیروهای مقاومت در زمان ترور شهید یحیی عیاش در سال ۱۹۹۵ دست کم چهار عملیات شهادت طلبانه در قلب تل‌آویو انجام دادند.

منطقه ما در اوج تنش‌های بی سابقه قرار دارد و منتظر یک حرکت برای انفجار است و چه بسا شهادت خضر عدنان چاشنی این انفجار باشد. با توجه به اتحاد میادین و جبهه‌ها، نبرد آتی محدود به داخل فلسطین نخواهد بود و ممکن است به سمت یک جنگ منطقه‌ای پیش برود.

نبرد آتی محدود به داخل فلسطین نخواهد بود

روزنامه فرامنطقه ای القدس العربی نیز با اشاره به تحولات فلسطین نوشت: شیخ خضر عدنان که بنیان گذار انقلاب «شکم‌های خالی» بود بعد از ششمین نبرد اعتصابی خود علیه زندان‌بان‌های رژیم صهیونیستی به شهادت رسید. باشگاه اسیران فلسطینی و نهادهای حقوقی اعلام کردند که مسئولان زندان رژیم صهیونیستی عمداً شیخ خضر عدنان را ترور کرده‌اند.

این در حالیست که جمیل الخطیب وکیل شهید خضر عدنان اعلام کرد که بعد از وخامت حال این شهید، درخواست‌ها برای انتقال وی به یک بیمارستان غیرنظامی برای درمان، افزایش یافت اما مسئولان زندان رژیم صهیونیستی نسبت به این درخواست‌ها بی توجهی کردند.

نبرد آتی محدود به داخل فلسطین نخواهد بود

روزنامه العربی الجدید نیز در خصوص شهادت خضر عدنان نوشت: شهادت خضر عدنان یک قتل عمد از سوی مسئولان زندان‌های رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود. این شهید راه را برای ورود مبارزان فلسطینی به نبرد «شکم های خالی» باز کرد. با شهادت خضر عدنان، برگ دیگری از جنایات عمدی رژیم صهیونیستی در حق بنیان گذار این مسیر رقم خورد.

نبرد آتی محدود به داخل فلسطین نخواهد بود

روزنامه لبنانی الاخبار با تیتر «به سوی آزادی» نوشت: خضر عدنان زندگی مملو از مبارزات خود را با یک شهادت حماسه‌ای، به پایان رساند؛ «این دنیا مانند ابر تابستان گذراست…ابرها چه زمانی ماندگار بوده‌اند؟» شهید عدنان این سخنان را فریاد می‌زند و مطمئن است که مسیری را پیش روی آزادگان بعد از خود باز کرده است.

نبرد آتی محدود به داخل فلسطین نخواهد بود

روزنامه سوری الوطن با اشاره به سفر ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان به دمشق نوشت: رئیس جمهور ایران در مصاحبه با شبکه المیادین تاکید کرد که روابط میان دو کشور راهبردی و مهم بوده و ادامه پیدا خواهد کرد. سفر وی به سوریه در چارچوب تقویت این روابط راهبردی در تمام زمینه‌ها انجام می‌شود.

منابع آگاه به الوطن اعلام کرده‌اند که قرار است در جریان این سفر تعداد زیادی از توافق نامه‌های همکاری اقتصادی به ویژه در زمینه‌های برق و انرژی و نفت در کنار توافق نامه همکاری راهبردی فراگیر میان دو کشور امضا شود.

نبرد آتی محدود به داخل فلسطین نخواهد بود

روزنامه لبنانی البناء با اشاره به سفر رئیسی به سوریه و شهادت خضر عدنان نوشت: ۲ اتفاق همزمان در منطقه رخ داده است؛ نخست سفر تاریخی رئیسی به سوریه که نشان می‌دهد تضادی میان بازگشت سوریه به کشورهای عربی و تقویت روابط راهبردی با ایران وجود ندارد. این سفر تاریخی بیانگر آن است که اوضاع به سمت بهبود شرایط در سوریه به ویژه در زمینه‌های اقتصادی، نظامی و سیاسی پیش می‌رود.

رخداد دوم، مقابله گروه‌های مقاومت فلسطین با رژیم صهیونیستی و ورود این نبرد به مرحله جدیدی از تنش‌ها است. با آغاز این درگیری‌ها، بار دیگر فلسطین به خبر نخست رسانه‌های جهان تبدیل شد؛ این در حالیست که هدف آغازگران جنگ سودان، این بود که با تسخیر رسانه‌های خبری، مانع از پوشش اخبار مربوط به فلسطین شوند.

نبرد آتی محدود به داخل فلسطین نخواهد بود

روزنامه الشرق الاوسط نیز با اشاره به تلاش‌های اردن برای بازگرداندن سوریه به میان کشورهای عربی نوشت: مقامات اردن بعد از نشست اخیر این کشور درباره بررسی احتمال بازگشت سوریه به اتحادیه عرب، تماس‌هایی با رهبران کشورهای عربی برقرار کرده‌اند.

منابع آگاه اعلام کرده‌اند که بعید نیست کشورهای مخالف بازگشت سوریه به اتحادیه عرب و یا کشورهای به اصطلاح ممتنع، کنار گذاشته شوند. این در حالیست که طرح اردن برای بازگشت سوریه به این اتحادیه دربرگیرنده لزوم حل و فصل سیاسی بحران سوریه و به اصطلاح یک طرح گام به گام است.

نبرد آتی محدود به داخل فلسطین نخواهد بود

روزنامه عراقی المراقب نیز نوشت: رسوایی‌های آمریکا در خصوص نقش این کشور در حمایت از تروریسم در عراق هر روز بیشتر فاش می‌شود. به تازگی سایت آمریکایی «آتلانتیک کانسیل» گزارش‌های امنیتی را منتشر کرده که بیانگر آن است، تصمیمات اتخاذ شده از سوی پل برمر دیپلمات آمریکایی و حاکم مدنی عراق بعد از سقوط رژیم صدام، باعث ورود این کشور به گرداب آشوب و تروریسم شده است.

از زمان لشکرکشی اشغالگران به عراق در سال ۲۰۰۳، واشنگتن به گروه‌های تروریست اجازه حمله به عراق را داده است.

[ad_2]

منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×