» دسته‌بندی نشده » الهیان: پیام سفر رئیس‌جمهور به سوریه برقراری ثبات و امنیت در این کشور است/ ظرفیت‌های زیادی برای گسترش دیپلماسی وجود دارد

الهیان: پیام سفر رئیس‌جمهور به سوریه برقراری ثبات و امنیت در این کشور است/ ظرفیت‌های زیادی برای گسترش دیپلماسی وجود دارد

اردیبهشت ۱۳, ۱۴۰۲ 1۰


زهره الهیان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با اشاره به سفر آقای رئیسی به سوریه گفت: پیام این سفر ثبات و امنیت در سوریه است و سفر آقای رئیسی به سوریه مقدمه و شروعی برای گسترش روابط دیپلماسی، گردشگری، مذهبی، اقتصادی و فرهنگی و… بین دو کشور است.

وی افزود: سفر آقای رئیسی به سوریه را می‌توان در چارچوب تغییر رویکردها در سیاست خارجی کشور در دولت سیزدهم تعریف کرد که دولت آقای رئیسی به جای آن که ظرفیت‌های سیاست خارجی را به روابط با اروپا، آمریکا و مذاکرات برجام محدود کند از این ظرفیت برای گسترش تعاملات خود در مناطق مختلف به ویژه منطقه غرب آسیا استفاده کرده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: گسترش روابط ایران با کشورهای شرق آسیا و غرب آسیا و مناطق دیگر جهان دستاوردهای قابل توجهی را برای کشور ما به همراه داشته و از نظر سیاسی و اقتصادی قابل توجه بوده است.

الهیان خاطر نشان کرد: امروزه نفوذ جبهه مقاومت با محوریت جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه باعث شده تا کشورهای عربی ارتباطات خود با رژیم صهیونیستی را قطع کنند و گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران را در دستورکار خود قرار دهند و موافقت با عضویت سوریه در اتحادیه عرب بخشی از موفقیت جبهه مقاومت به رهبری جمهوری اسلامی ایران در منطقه است.

وی افزود: امروز کشورهای عربی منطقه به خوبی دریافته‌اند که روابط با رژیم صهیونیستی در قالب پیمان آبراهام ثمره برای آنها ندارد و این کشورها امروز حول محور مقاومت به رهبری جمهوری اسلامی ایران جمع شده‌اند و ما شاهد مقابله جبهه مقاومت به رهبری ایران در مقابل رژیم صهیونیستی هستیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امروز ظرفیت‌های قابل توجهی در کشور سوریه برای گسترش دیپلماسی اقتصادی، درمانی، فرهنگی و… وجود دارد که سفر آقای رئیسی به سوریه مقدمه‌ای برای گسترش این روابط است.

پایان پیام/




منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×