» آخرین اخبار » گیلان » تماشاخانه‌های سیار کانون پرورش فکری در راه گیلان

تماشاخانه‌های سیار کانون پرورش فکری در راه گیلان

اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۲ 0۰


به‌گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سیدجلیل‌ میرعظیمی امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تماشاخانه‌های سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روز‌های ۱۱ الی ۱۳ اردیبهشت سال جاری هم‌زمان در مناطق کم‌تر برخوردار و گردش‌پذیر استان گیلان به  اجرای برنامه‌‌ می‌پردازد.

وی هدف از این حرکت فرهنگی‌هنری را ارایه فعالیت‌های هدف‌مند و نشاط‌آفرین خواند و افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در «قالب ستاد استانی جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان ایثار»، از دیگر اولویت‌ها به ‌شمار‌می‌رود.

به گفته مدیر‌کل کانون پرورش فکری استان گیلان، حضور تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری در استان گیلان افزون‌بر آگاهی‌بخشی و خدمات‌رسانی هرچه بهتر به آینده‌سازان ایران اسلامی و خانواده‌ها، نمایشی از هم‌گرایی فرهنگی است و استانداری، کانون پرورش فکری، آموزش و پرورش، بنیاد شهید انقلاب اسلامی و دیگر دستگاه‌های فعال در عرصه فرهنگ استان، نقش به‌سزایی در پیش‌برد این حرکت فرهنگی برعهده‌ دارند.

وی با اشاره به برنامه‌های تماشاخانه سیار افزود: معرفی فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و پژوهشی کانون پرورش فکری، اجرای قصه‌گوی، پخش نماهنگ، هنر‌نمایی مجریان فعال در عرصه کودک ونوجوان و اجرای نمایش، از جمله برنامه‌های است که با حضور تماشاخانه‌های و مراکز سیار این مجموعه فرهنگی اجرایی می‌شود.

میرعظیمی با اشاره به محل حضور ۲ دستگاه تماشاخانه و مراکز سیار روستایی و شهری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان افزود: اجرای این تماشاخانه‌ها صبح روز دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ماه جاری، با حضور در شهرستان‌های رودسر و لنگرود آغاز می‌شود و با اجرای  نمایش «۹۹-۶۵» و فعالیت‌های فرهنگی همراه خواهد‌بود.

وی با اشاره به حضور دیگر تماشاخانه‌ سیار کانون به غرب استان گیلان گفت: افزون بر اجرای فعالیت‌های کودک و نوجوان محور، نمایش‌ «حیاط‌خانه ما» نیز در روز یازدهم اردیبهشت به ترتیب در شهرستان فومن و صومعه‌سرا را روی صحنه‌ می‌برد.

وی از حضور یک دستگاه تماشاخانه‌ به شهرستان‌های رضوانشهر و بندرانزلی در روز دوم حضور تماشاخانه سیار اشاره کرد و افزود: در راستای اجرای برنامه‌های مربیان مراکز سیار شهری و روستایی کانون، با نمایش‌های «حیاط‌خانه ما» و «۹۹-۶۵» پذیرای علاقه‌مندان خواهد‌بود.

مدیر‌کل کانون پرورش فکری استان گیلان از استقرار تماشاخانه سیار کانون در عصر روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه در پیاده‌راه فرهنگی (میدان شهدای ذهاب) شهر رشت خبر داد و گفت: اجرای فعالیت‌های متنوع فرهنگی‌هنری با حضور مجریان مطرح کودک و نوجوان از برنامه‌هایی است که برای مخاطبان اجرا‌می‌شود.

به گفته میرعظیمی اجرای تئاتر «۱۲ دقیقه» در مرکز شماره یک کانون رشت و اجرای نمایش‌های «نهالی‌که بابام کاشت» و «۱۲ دقیقه» در کانون پرورش فکری لاهیجان به ترتیب در روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه با محوریت موضوعی ایثار و شهادت نیز در دستور کار است.

به گزارش فارس، غنی‌سازی اوقات فراغت مخاطبان، نشاط‌بخشی و ارتقای آگاهی‌های آینده‌سازان و خدمات‌رسانی به کودکان و نوجوانان مناطق کم‌تر برخوردار، ازجمله اهدافی است که متولیان تماشاخانه‌های سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به دنبال آن هستند.

پایان پیام/۳۳۸۹




منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×