» دسته‌بندی نشده » گام‌های لازم برای عادی‌سازی روابط با سوریه در نشست مسکو بررسی شد

گام‌های لازم برای عادی‌سازی روابط با سوریه در نشست مسکو بررسی شد

اردیبهشت ۶, ۱۴۰۲ 0۰


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، نشست چهارجانبه مسکو با حضور خلوصی آکار وزیر دفاع و هاکان فیدان رئیس سازمان اطلاعات ترکیه، سرگئی شویگو، محمدرضا آشتیانی و علی محمود عباس وزرای دفاع روسیه، ایران و سوریه و روسای سازمان اطلاعات این کشورها امروز (۲۵ آوریل ۲۰۲۳) در مسکو برگزار شد.

وزارت دفاع ترکیه با انتشار بیانیه ای در این رابطه اعلام کرد: در نشست چهارجانبه مذکور درباره تسریع روند بازگشت آوارگان سوری به کشورشان رایزنی شد.

بیانیه مذکور اضافه می کند: در نشست چهارجانبه ترکیه، ایران، روسیه و سوریه مبارزه با گروهک های تروریستی و تمامی گروه‌ های افراطی در سوریه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

آنکارا همچنین محور دیگر این نشست چهارجانبه را تقویت اوضاع امنیتی در سوریه، بررسی گام‌هایی که می‌ تواند در زمینه عادی‌ سازی روابط آنکارا و دمشق برداشته شود، اعلام کرد.

بیانیه مذکور اضافه می کند: در نشست مذکور که در فضایی سازنده برگزار شد؛ بر اهمیت تداوم جلسات چهارجانبه به منظور تضمین و حفظ ثبات در سوریه و منطقه تاکید شد. همچنین طرف‌ های حاضر در نشست چهارجانبه مسکو بر لزوم احترام به تمامیت ارضی سوریه تایید کردند.



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×