» دسته‌بندی نشده » بیشترین بارش استان اصفهان در فریدون‌شهر ثبت شد

بیشترین بارش استان اصفهان در فریدون‌شهر ثبت شد

فروردین ۱۲, ۱۴۰۲ 0۰


آسیه آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر به بارندگی شبانه روز گذشته در برخی نقاط استان اشاره کرد و اظهار داشت: بیشترین میانگین بارش‌های رگباری روز جمعه ۱۱ فروردین در ایستگاه فریدون‌شهر با ۸.۱ میلیمتر، سمیرم ۵.۳ میلیمتر، خوانسار چهار میلیمتر، پادنای علیا و اسلام آباد موگویی از توابع شهرستان سمیرم با ۳.۵ میلیمتر، داران با ۳.۲ میلیمتر و چادگان ۲.۴ میلیمتر ثبت شد.

وی از تداوم فعالیت سامانه ناپایدار تا فردا یکشنبه خبر داد و گفت: طی این مدت آسمان بیشتر مناطق صاف تا قسمتی ابری پیش‌بینی می‌شود و وزش باد به نسبت شدید تا شدید و وقوع تندباد لحظه‌ای پدیده غالب استان است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه وزش باد شدید در مناطق مستعد بویژه شرق و شمال استان با خیزش گردوخاک و کاهش شعاع دید همراه خواهد بود، افزود: خسارات ناشی از وزش باد شدید و کاهش محسوس دما به محصولات کشاورزی دور از انتظار نیست.

آقایی خاطرنشان کرد: فردا یکشنبه ۱۳ فروردین از شدت وزش باد کاسته می‌شود اما این پدیده در مناطق غرب و مرکز استان ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه دمای هوای استان طی ۲۴ ساعت آینده بین ۶ تا ۹ درجه کاهش می‌یابد، افزود: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۱۹ درجه سلسیوس بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به چهار درجه سلسیوس بالای صفر می‌رسد.

به گفته کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان، فریدون‌شهر با هفت درجه سلسیوس زیر صفر و خور و بیابانک با دمای ۲۵ درجه سلسیوس بالای صفر به ترتیب سردترین و گرم‌ترین نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×