» دسته‌بندی نشده » دمشق از توافق ایران و عربستان سعودی استقبال کرد/ واکنش امارات

دمشق از توافق ایران و عربستان سعودی استقبال کرد/ واکنش امارات

اسفند ۲۰, ۱۴۰۱ 1۰


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وزارت خارجه سوریه امروز شنبه با صدور بیانیه ای به توافق اخیر میان عربستان سعودی و ایران که در پکن انجام شد، واکنش نشان داد.

وزارت خارجه سوریه ضمن استقبال از ازسرگیری روابط دیپلماتیک میان تهران و ریاض، این رخداد را عاملی برای تقویت امنیت و ثبات در منطقه توصیف کرد.

در متن این بیانیه آمده است: جمهوری عربی سوریه از توافق حاصل شده بین پادشاهی عربستان سعودی و جمهوری اسلامی ایران برای ازسرگیری روابط دیپلماتیک بین این دو کشور همسایه استقبال کرده و از تلاش های صادقانه رهبری چین در این زمینه بسیار قدردانی می کند.

وزارت امور خارجه سوریه افزود: این گام مهم منجر به تقویت امنیت و ثبات در منطقه و همکاری هایی خواهد شد که منعکس کننده منافع مشترک مردم دو کشور به طور خاص و مردم منطقه به طور کلی خواهد بود.

در ادامه این بیانیه آمده است: سوریه امیدوار است که این تلاش ها ادامه یابد تا روابط بین کشورهای عربی و دوستان ما برای مقابله با چالش های بزرگی که در دنیای امروز با آن روبرو هستیم، تقویت شود.

از سوی دیگر، وزیرخارجه امارات نیز به توافق تهران و ریاض واکنش نشان داد.

عبدالله بن زاید آل نهیان وزیرخارجه امارات متحده عربی، ازسرگیری روابط میان عربستان سعودی و ایران را گام مهمی در راستای ثبات و پیشرفت منطقه توصیف کرد.



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×