» آخرین اخبار » گیلان » اجرای طرح استعدادیابی برای مددجویان کمیته امداد گیلان

اجرای طرح استعدادیابی برای مددجویان کمیته امداد گیلان

بهمن ۲۵, ۱۴۰۱ 0۰


به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عباس اهرابی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به ارائه خدمات مختلف به مددجویان در طول سال اظهار کرد: در حال حاضر ۲۴ هزار و ۱۶۰ دانشجو، دانش‌آموز و طلبه تحت پوشش کمیته امداد استان گیلان هستند که از خدمات مختلف در طول سال بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های اوقات فراغت، قرآنی، آموزشی و هنری و اردویی در قالب کانون‌های فرهنگی گفت: از ابتدای سال تاکنون دو هزار و ۵۰۰ نفر از فرزندان مددجو از خدمات فرهنگی کانون‌ها بهره‌مند شدند.

به گفته مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گیلان، از ابتدای سال تاکنون بیش از ۳۰ هزار مشاوره تحصیلی و خانواده به مددجویان و فرزندانشان ارائه شد.

اهرابی با اشاره به انواع خدمات کمیته امداد ویژه دانشجویان نیازمند، تصریح کرد: تأمین هزینه تحصیل دانشجویان موردحمایت، ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه و کمک‌هزینه شرکت در مسابقات، همایش‌ها و جشنواره‌ها، تجلیل از رتبه‌های برتر تحصیلی و علمی و ارائه خدمات اشتغال به فارغ‌التحصیلان از جمله خدمات این نهاد به دانشجویان نیازمند است.

وی با تأکید بر اینکه سعی می‌کنیم شرایط را برای دانش‌آموزان مستعد و علاقمند، برای قبولی در رشته‌های ممتاز دانشگاه‌های دولتی، فراهم کنیم، افزود: برای موفقیت دانش‌آموزان در کنکور برنامه‌های زیادی در نظر گرفته شده و در نظر داریم با اجرای طرح استعدادیابی، شرایط را برای دانش‌آموزان مستعد و علاقمند با هدف قبولی در رشته‌های ممتاز دانشگاه‌های دولتی فراهم کنیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گیلان معرفی دانش آموزان به مؤسسات معتبر و نامدار علمی-آموزشی را یکی از برنامه‌های این نهاد برای موفقیت دانش‌آموزان تحت حمایت در کنکور برشمرد و تصریح کرد: علاوه بر کلاس‌ها و آزمون‌های آزمایشی، با راه‌اندازی مرکز مشاوره تحصیلی در استان، به این دانش‌آموزان مشاوره‌های لازم برای حفظ انگیزه و آمادگی تحصیلی و همچنین روش‌های غلبه بر اضطراب و استرس، ارائه می‌شود.

اهرابی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان فنی و حرفه‌ای بیان کرد: دانش‌آموزان و جوانان تحت حمایتی که به هر دلیل امکان یا تمایل به ادامه تحصیل در دانشگاه‌ها ندارند، تفاهم‌نامه‌ای بین کمیته امداد و سازمان فنی و حرفه‌ای برای ارائه آموزش‌های فنی به این مددجویان وجود دارد.

پایان پیام/۸۴۰۰۷




منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×