اتاقهایی که بهجای خدمت، بدعت میگذارند
به گزارش گیل سو به نقل از لنگرخبر، قاعده کار اداری و سیستمی نظم دادن به امور جامعه و حل مشکلاتی است که بعد از بررسی توسط کارکنان دولت و برگزاری جلسات برای حل مشکلات انجام میشود ولی بعضاً برخی محیط اداری و سازمانی را با مکانهای جشن و سرور اشتباه گرفته و اربابرجوعان با مراجعه با ادارات و نهادها، حس منفی به آنان منتقل میشود که باوجوداین حجم از مشکلات چگونه برخی در حال خوشگذرانی هستند.
دیدهشده در برخی از اتاقهای برخی از ادارات مهم شهرستان تعدادی از کارکنان همسو با یکدیگر در ساعاتی از وقت اداری، گرد هم نشسته و بهظاهر، همزمان با انجام کارهای سازمانی و اداری، قهقهه را چاشنی کار خود میکنند تا شیرینی کار و تلاششان برای ملت افزون شود بهطوریکه صدای این خنده و قهقههها در آنسوی راهروها و اتاقها و شاید طبقات بالا و پایین نیز شنیده شود.
بعضاً دیدهشده که اربابرجوعانی با شنیدن این صداها متعجب شده و زبان به گله گشودند که چرا برخی بهجای انجام کارهای مردم، سفره هفتسین لبخند برپا میکنند و بدعتی بهجای خدمت به مردم برپا میکنند.
قاعدتاً این نکته در ذهن مردم نقش میبندد که این قهقههها ناشی از بیکاری یا عدم آشنایی با ضوابط کاری و یا حتی اصول اولیه یک کارمند در محیط اداری و غیره است بهطوریکه باوجوداین حجم از مشکلات مردم و کارهای بر زمینمانده و جلسات بیفایده برای حل مشکلات، چگونه برخی، جلسات قهقهه را میتوانند برگزار کنند و ذهن مردم از خدمت کارکنان به مردم به بدعت کارکنان تبدیل میشود.
نظارت بر عملکرد کارکنان ادارات توسط مسؤولین بالادستی یکی از موضوعات مهمی است که باید بهصورت مستمر انجام شود ولی بعضاً کانونها نظارتی نیز به دلیل خود قدرت پنداری، در سفره هفتسین لبخند با دیگر همکاران خود نیز حضور مییابند و چه بد است سکوت و بیتفاوتی دیگر کارکنان در برابر اینگونه تبعیضها.
انتهای پیام/