» آخرین اخبار » یادداشت » چراغی را که ایزد برفروزد…

چراغی را که ایزد برفروزد…

آبان ۲۱, ۱۴۰۱ 0۰

[ad_1]

خبرگزاری فارس، یادداشت – مهدی فضائلی: یکی از وجوه برجسته تمایز آشوب های اخیر در مقایسه با اغتشاشات ۷۸، ۸۸، ۹۶ و ۹۸، تمرکز حملات روی رهبر انقلاب و اهانت های بی سابقه به معظم له بود؛ لذا این پرسش قابل توجه می شود که علت این تمرکز و حرمت شکنی چیست؟

البته اهانت به رهبر انقلاب اسلامی بی سابقه نبود و در فتنه ها و آشوب های اشاره شده نیز گاهی اتفاق افتاد اما از نظر حجم و محتوا و همچنین تمرکز و توقف روی ایشان بی سابقه بود.

روندها در این مورد بیانگر آن است که فتنه ۸۸ نقطه عطفی در این ماجراست و شبهه آفرینی، ابهام زایی،در هر واقعه ای پیکان حملات را به سمت رهبری نشانه رفتن و معرفی حضرت آیت الله خامنه ای به عنوان عامل همه مشکلات و ناکارآمدی های کشور،بعد از فتنه ۸۸ وارد مرحله تازه‌ای شده است!

چرایی این مسأله را می توان اینگونه تبیین کرد که دشمن در جریان فتنه ۸۸ که کشور را تا لبه پرتگاه پیش بردند به درستی متوجه این حقیقت شد که حتی در صورت متزلزل شدن تقریباً همه چهره ها و ارکان نظام، یک رکن اساسی است که می تواند با ایستادگی، شجاعت و تدابیر خود، نهادها و ارکان و برخی خواص را مجدداً راهبری و کشور را نجات دهد و آن «ولایت فقیه » است.

نقش بی مانند زعامت نظام اسلامی در ناکام گذاشتن دشمن در رسیدن به اهدافش در منطقه غرب آسیا که پس از فتنه ۸۸ و در بهمن سال ۸۹ نمایان شد، اثربخشی و کارآمدی این رکن را بیش از پیش آشکار نمود لذا دشمن از آن زمان عزمش را برای محروم کردن کشور از این عمود خیمه،جزم کرد و همه توانش را برای فاصله انداختن بین مردم با ولایت فقیه و ولی فقیه و بدبین کردن آنها به این جایگاه بکار گرفت؛خصوصا که بخش مهمی از پیشرفت های کشور را نیز محصول و نتیجه راهبری های هوشمندانه حضرت آیت الله خامنه ای می دانست.

دشمن دستش برای ملکوک کردن این جایگاه و چهره مقدس رهبر معظم انقلاب خالی بود لذا در مقاطعی به دروغ سازی متوسل شد مانند گزارش رویترز در سال ۹۲ در باره ثروت افسانه ای رهبر معظم انقلاب و وقتی تیرش به سنگ خورد ضمن ادامه دروغ‌پردازی ها از جمله درخصوص سلامتی معظم له، تلاش کرد همه مشکلات و ناکارآمدی های بخش های دیگر را به این جایگاه نسبت بدهد.

شاید دشمن با مهندسی معکوس این مضمون مهم در بیانات بنیانگذار جمهوری اسلامی، که «پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد» به این راهبرد رسیده است که برای آسیب زدن به کشور،باید مانع پشتیبانی مردم از این جایگاه بشود و موثرترین راهکار نیل به این هدف را دستکاری ذهنیت جامعه، بویژه نسل نو،یافته است.

تقدس زدایی از این جایگاه و حرمت شکنی، هدف دیگر دشمن است که با بکارگیری الفاظ رکیک و عادی سازی آن، سعی می کند به آن دست یابد اما زهی خیال باطل!

از نظر صاحب این قلم، اگر دو موضوع دشمن شناسی و ولی شناسی را بتوانیم بطور جدی و صحیح پیگیری و تبیین بکنیم، نه تنها دشمن را در رسیدن به این اهداف ناکام گذاشته ایم بلکه اراده بدخواهان را قطعاً به ضد خودش تبدیل خواهیم کرد و فرصتی خواهد شد برای پیوند عمیق‌تر مردم با ولی فقیه و رهبری حکیم انقلاب اسلامی.

آری؛

یُریدُونَ لِیُطفِئُوا نُورَ اللهِ بِأَفوَاهِهِم وَ اللهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَو کَرِهَ الکَافِرُونَ:

می خواهند نور خدا را با دهان هایشان خاموش کنند ولی خداوند نور خود را کامل می کند، هر چند کافران، خوش نداشته باشند.

و به قول این ضرب المثل منقول از ابوسعید ابوالخیر؛

«چراغی را که ایزد برفروزد      هر آن کس پُف کند ریشش بسوزد»

پایان پیام /


[ad_2]

منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×