» دسته‌بندی نشده » بار بیماری کووید ۱۹ و آمار مبتلایان در لاهیجان افزایش یافت

بار بیماری کووید ۱۹ و آمار مبتلایان در لاهیجان افزایش یافت

شهریور ۱۵, ۱۳۹۹ 5۰

به گزارش گیل سو، دکتر ارسلان سالاری روز شنبه در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا در استانداری گیلان افزود: مسافران زیادی در تعطیلات به استان گیلان وارد شدند و در برخی موارد نیز شاهد عدم رعایت پروتکل های بهداشتی شامل چادر زدن در پارک ها و سایر موارد بودیم.

وی با اشاره به برگزاری کنکور سراسری و اینکه بعد از کنکور افزایش بیماری نداشتیم، اظهار داشت: طی ۲ ماه گذشته به طور متوسط تعداد بیماران بستری استان بین ۳۵۰ تا ۳۸۰ نفر بوده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان با اشاره به مشکلات حوزه بهداشت و درمان گیلان در بخش های مختلف زیرساختی و تجهیزات خاطر نشان کرد: چند  اقدام برای رفع این مشکلات در دست انجام است از جمله راه اندازی بیمارستان شهرستان لنگرود که به زودی محقق می شود.

وی با بیان اینکه بیمارستان شفا با قدمت بالایی که دارد به سایت لاکان منتقل خواهد شد، افزود: با پی گیری های انجام شده از سوی استاندار گیلان در نشست با هیات امنای دانشگاه علوم پزشکی گیلان و در پی آن جلسه ای در تهران مقرر شد که برای خرید خوابگاه دانشجویی به این دانشگاه کمک شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان بیان داشت: هم اکنون می توان نیمی ازظرفیت خوابگاه های این دانشگاه را استفاده کرد و طی ۲ دهه یک اتاق به فضاهای خوابگاهی دانشگاه علوم پزشکی گیلان اضافه نشده است.

وی در ادامه با اشاره به بازگشایی مدارس و ضرورت رعایت پروتکل های سختگیرانه بهداشتی بیان داشت: سامانه ۴۰۳۰ در معاونت بهداشتی آماده پاسخگویی به سوالات والدین است.

سالاری با اشاره به تدبیر برخی اقدامات برای اجرا در مدارس در سال تحصیلی جدید بیان داشت: زنگ تفریح نباید یکپارچه باشد همه کلاس ها در یک ساعت خاص در زنگ تفریح حضور نداشته باشند و ساعت ورود و خروج متفاوت باشد ضمن اینکه یکی از معاونان مدرسه مسئولیت پی گیری امور بهداشتی را بر عهده بگیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان با اشاره به نقش مهم سفیران سلامت در مدارس اظهار داشت: سفیران سلامت برای پیشگیری از بیماری کووید ۱۹ فعال شده و همیاری دانش آموزان را بر عهده می گیرند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان نیز در این جلسه با ارایه گزارشی در توزیع ماسک های سه لایه در داروخانه ها گفت : بر اساس آمار هفته گذشته توزیع ماسک را در تمامی داروخانه ها استان داشتیم و ۴۴۵ هزار ماسک سه لایه توسط سه واحد عمده تولیدی استان تولید شد.

فیروز سرودی افزود: برای اینکه بخشی از نیاز استان تامین شود ۲۰۰ هزار ماسک از اصفهان برای توزیع در داروخانه ها وارد استان می شود.

زنگ آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۰- ۱۳۹۹ صبح امروز “شنبه” همزمان با سراسر کشور برای بیش از ۳۶۸ هزار دانش آموز گیلانی با حضور ارسلان زارع استاندار به صدا درآمد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

gilsou24

خبرنگار و فعال رسانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×