» دسته‌بندی نشده » ائتلاف الفتح: دولت الکاظمی در سیاست خارجی شکست سنگینی خورده است

ائتلاف الفتح: دولت الکاظمی در سیاست خارجی شکست سنگینی خورده است

مهر ۱۸, ۱۴۰۱ 0۰


ائتلاف الفتح عراق ضمن انتقاد از دولت فعلی این کشور تاکید کرد، این دولت در سیاست خارجی شکست بزرگی خورده است‌.

به گزارش ایسنا، به نقل از بغداد الیوم، مختار الموسوی، عضو ائتلاف الفتح گفت، مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق کسی است که با سیاست داخلی و خارجی خود کشور را نابود کرد.

وی در همین راستا افزود: الکاظمی سنگ بنای اتصال برق با اردن را گذاشت در حالی که این کشور نه تنها انرژی مازاد ندارد بلکه کمبود هم دارد که باید آن را رفع کند.

الموسوی گفت، دولت الکاظمی آنطور که برخی تبلیغ می کنند در سیاست خارجی هم موفق عمل نکرده است چرا که پاسپورت عراق پایین‌تر از رتبه جهانی است و کشورها به توافقات با عراق احترام نمی‌گذارند و دقیقا به همین دلیل است که حاکمیت کشور هر روز نقض شده و دائما از سوی کشورهای همسایه مورد حمله قرار می‌گیرد. 

همچنین حیدر العبادی، نخست وزیر اسبق عراق و رهبر ائتلاف النصر نسبت به تداوم نبود دولت هشدار داده و گفت، این وضعیت انقلاب مردمی را در پی داشته و شرایط کشور را بین المللی می‌کند.

وی افزود، یک سال از انتخابات زودهنگام می‌گذرد و هنوز بن بست سیاسی حاکم است و این برای مسئولان اداره کشور مناسب نیست. 

العبادی گفت: قبلا با ابتکارعمل‌های علنی و غیر علنی بارها خواستار رفع پیامدهای بحران انتخابات و پیامدهای پس از آن و نیز حل و فصل ملی و قانونی براساس یک گفتگوی سازنده و مسئولانه برای برون رفت از این بحران شدم و امروز نیز چنین درخواستی دارم و نسبت به اتخاذ یک ساختار حکمرانی استثنایی شکننده هشدار می‌دهم که پیامدهای آن به مراتب می‌تواند بیشتر از بن‌بست کنونی باشد.

انتهای پیام 



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×