» آخرین اخبار » گیلان » تا پایان سال دیگر زباله ای وارد سراوان نخواهد شد

تا پایان سال دیگر زباله ای وارد سراوان نخواهد شد

مهر ۱۵, ۱۴۰۱ 0۰

[ad_1]

ایسنا/گیلان نماینده رشت و خمام در مجلس، با بیان اینکه کار بهسازی سراوان به تعویق افتاده است، افزود: طبق قول رئیس جمهور و وزیر کشور و استاندار گیلان تا اسفند ۱۴۰۱ دیگر زباله ای وارد سراوان نخواهد شد.

محمدرضا احمدی، با اشاره به روند اجرای طرح جهش ملی مسکن، اظهار کرد: مردم با مشکل خرید و اجاره مسکن مواجه هستند و لذا با حضور وزیر راه و شهرسازی در کمیسیون اصل ۹۰ این موضوع را پیگیری کردیم.

وی با بیان اینکه دستگاه های اجرایی باید اراضی مازاد خود را در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار دهند، تصریح کرد: دستگاه قضا با دستگاه هایی که هنوز به قانون عمل نکرده اند، برخورد می کند.

نماینده رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی در گفت وگوی خبری باران، با اشاره به فرصت سه ماهه وزیر راه و شهرسازی جهت جمع بندی طرح جهش ملی مسکن و میزان پیشرفت و راه اندازی سامانه املاک و اسکان، عنوان کرد: دولت باید پاسخگوی افزایش قیمت مسکن و اجاره بها باشد.

احمدی با بیان اینکه مالیات خانه های خالی باید در نظر گرفته شود، گفت: ساماندهی خانه های مسافر به ویژه در شهرهای گردشگری نیز در دستور کار قرار دارد.

وی در ادامه قسطی شدن پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان آموزش و پرورش را رد کرد و متذکر شد: با حضور وزیر آموزش و پرورش در مجلس به مسئله تعویق پاداش پایان خدمت رسیده شد و بر این اساس ۲۰ درصد این مبلغ اکنون پرداخت می شود و مابقی تا پایان سال به دست فرهنگیان بازنشسته خواهد رسید.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، قانون رتبه بندی را برای حفظ جایگاه و منزلت معلمان دانست و بیان کرد: کلیه معلمان باید تعیین تکلیف شوند و لذا پیگیر حق و حقوق معلمان هستیم. علاوه بر این رتبه بندی معلمان مهرآفرین نیز انجام می شود.

وی با اشاره به معضل زباله سراوان، عدم عدم ثبات مدیریتی شهر رشت را آسیب جدی طرح ساماندهی پسماند دانست و خاطرنشان کرد: سایت پسماند سراوان باید بهسازی شود، زیرا یک معضل ملی است.

احمدی با بیان اینکه کار بهسازی سراوان به تعویق افتاده است، افزود: طبق قول رئیس جمهور و وزیر کشور و استاندار گیلان تا اسفند ۱۴۰۱ دیگر زباله ای وارد سراوان نخواهد شد.

نماینده رشت و خمام در مجلس بهسازی، تصفیه شیرابه، کود آلی و زباله سوز را از دیگر اقدامات در دست اجرا دانست و تصریح کرد: ارتفاع پسماند سراوان به بالای ۱۰۰ متر و مساحت آن به ۲۵ هکتار رسیده، اما تا پایان سال پس از ۳۸ سال دیگر زباله ۱۷ شهرستان وارد سراوان نمی شود.

وی با بیان اینکه تصفیه شیرابه سراوان سال های طول می کشد و کاور سایت باید انجام شود، گفت: یک شرکت بازیافت آمادگی دارد زباله های تفکیک شده سراوان را به صورت رایگان دریافت کند لذا باید تفکیک روزانه ۴۰۰ تنی زباله های تر و خشک در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام

[ad_2]

منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×