» آخرین اخبار » گیلان » تشکیل ۴ پرونده قضایی برای تصرفات غیرقانونی موقوفات در بندرانزلی

تشکیل ۴ پرونده قضایی برای تصرفات غیرقانونی موقوفات در بندرانزلی

مهر ۱۱, ۱۴۰۱ 0۰

[ad_1]

ایسنا/گیلان رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بندرانزلی گفت: تاکنون برای کسانی که موقوفات را تصرف غیر قانونی کرده اند چهار پرونده قضایی تشکیل و ۱۰ فقره برگه اظهار نامه ارسال شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباس خوبرو در گفت‌وگو با ایسنا ضمن گرامیداشت دهه وقف، اظهار کرد: وقف سنت حسنه‌ای است که نه تنها در دین اسلام بلکه در سایر ادیان نیز وجود دارد و مصادیق آن را می‌توان کلیساهای بندرانزلی و رشت عنوان کرد که به عنوان موقوفه در سیستم سامانه اوقاف به ثبت رسیده‌اند.

وی افزود: در حال حاضر تعداد موقوفات ثبت شده در سیستم سامانه اوقاف ۸۰ موقوفه است همچنین تعداد ۷۰ مسجد در سطح شهر و روستا، ۱۴ امامزاده و ۳۳۵ رقبه شامل زمین، خانه و مغازه تحت سامانه اوقاف شهرستان بندرانزلی قرار دارند.

حجت الالسلام خوبرو با اشاره به امور اوقافی و حقوقی ثبتی گفت: یکی از برنامه های ابلاغی سازمان اوقاف و برای صیانت از موقوفات و حقوق بیت المال استفاده و جذب امین موقوفات است که از بین جوانان انقلابی و نیروهای فعال شهرستان انتخاب و توسط مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان حکم امانت صادر شده است که با کمک و همیاری کارکنان اوقاف نسبت به رسیدگی به امور اوقافی رقبات اقدام می کند.

وی افزود: تاکنون برای کسانی که موقوفات را تصرف غیر قانونی کرده اند چهار پرونده قضایی تشکیل و ۱۰ فقره برگه اظهارنامه ارسال شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بندرانزلی با اشاره به اینکه اسناد اجاره و مستاجرینی که برای حل و فصل امور خود مراجعه کرده اند طی یکسال گذشته ۷۰ مورد بوده، گفت: بیشتر این افراد برای تجدید قرار داد مراجعه کرده اند.

وی متذکر شد: بازدیدهای مستمر و نوبه ای از موقوفات و رقبات و بقاع و مساجد سطح شهرستان جهت پیگیری و رفع موانع احتمالی و هدایت و همکاری با مستاجرین برای تمدید قرارداد و رسیدگی بهینه به وضعیت بقاع متبرکه و مساجد از دیگر فعالیت های اوقاف بندرانزلی است.

حجت الاسلام خوبرو تاکید کرد: همچنین برای تثبیت مالکیت بقاع و موقوفات و صدور سند مالکیت از ظرفیت برونسپار ثبتی استفاده و جلساتی جداگانه با روسای ادارات ثبت اسناد و املاک و بنیاد مسکن برگزار که منجر به صدور ۹ فقره سند مالکیت موقوفه حاج بابا نویری گیلانی شده است و تقاضا برای صدور سند بیش از ۳۰ موقوفه و بقعه متبرکه به ادارات مربوطه ارسال شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع کرونا و مشکلات خاص ناشی از این همه گیری، در این راستا اداره اوقاف شهرستان طرح مواسات و خدمت مومنانه را در دستور کار خود قرار داد که سال گذشته در همین راستا ۱۰۰۰ بسته معیشتی به قیمت هر یک از این بسته ها ۱۷۰ تا ۳۵۰ هزار تومان با کمک هیئت امنای مساجد تهیه و در بین اقشار آسیب پذیر جامعه توزیع شد. همچنین تهیه لوازم التحریر و نوشت افزار و کیف به تعداد ۱۰۰ بسته تهیه که به آموزش و پرورش تحویل خواهد شد.

انتهای پیام

[ad_2]

منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×