» دسته‌بندی نشده » درخواست روسیه از طرف‌های یمنی برای تمدید آتش‌بس

درخواست روسیه از طرف‌های یمنی برای تمدید آتش‌بس

مهر ۱۰, ۱۴۰۱ 1۰


همزمان با ورود دوره آتش‌بس در یمن به روز پایانی، روسیه از طرف‌های درگیر در یمن خواست که در راستای تمدید آتش‌بس در این کشور گام بردارند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، سفارت روسیه در یمن در بیانیه‌ای در واکنش به تحولات یمن و تلاش‌ها برای تمدید توافق آتش‌بس تاکید کرد: روسیه به عنوان یکی از اعضای دائم شورای امنیت نگرانی خود را از عدم پیشرفت در روند تمدید توافق آتش‌بس پیش از پایان آن در دوم اکتبر (امروز یکشنبه) ابراز می‌کند.

در این بیانیه آمده است: ما از طرف‌های درگیر در یمن می‌خواهیم که با انجام گفت‌وگو با فرستاده سازمان ملل به توافقی برای تمدید آتش‌بس دست یابند.

سفارتخانه روسیه همچنین با اشاره به مفید بودن آتش‌بس برای یمن طی دوره‌های گذشته بر حمایت از تلاش‌های فرستاده ویژه سازمان ملل برای تمدید آتش‌بس تاکید کرد.

این سفارتخانه در ادامه آورده است: جنگ یمن راه‌حل نظامی ندارد و تمدید آتش‌بس با هدف حل و فصل این نزاع از راه‌های سیاسی و مذاکرات است.

توافق آتش‌بس در یمن که تاکنون چند بار تمدید شده است در حالی امروز (یکشنبه) به پایان می‌رسد که تا بدین لحظه به دلیل کارشکنی‌های ائتلاف متجاوز عربی در پاسخگویی به خواسته ملت یمن برای پایان دادن به جنگ و محاصره این کشور، پیشرفتی در مذاکرات فرستاده سازمان ملل به طرف‌های یمنی در راستای تمدید مجدد آن صورت نگرفته است.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×