» دسته‌بندی نشده » عباس و پادشاه اردن تحولات مساله فلسطین را بررسی کردند

عباس و پادشاه اردن تحولات مساله فلسطین را بررسی کردند

شهریور ۳۰, ۱۴۰۱ 0۰


رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در حاشیه هفتادوهفتمین نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با پادشاه اردن درباره آخرین تحولات مساله فلسطین گفتگو کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا)، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در دیداری که با عبدالله دوم، پادشاه اردن داشت، او را در جریان آخرین تحولات فلسطین و شرایط اراضی فلسطینی و تحولات سیاسی منطقه قرار داد.

همچنین طبق گزارش “وفا”، عباس و عبدالله دوم روابط دوجانبه فلسطین و اردن و راه‌های تقویت این روابط را بررسی کردند و رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از موضعگیری‌های اردن در دفاع از حقوق ملت فلسطین در تمامی محافل بین‌المللی و حمایت از مساله فلسطین و شهر قدس تقدیر کرد.

طبق بیانیه وزارت خارجه فلسطین، عباس پس‌فردا (جمعه) در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کرده و از جامعه جهانی درخواست خواهد کرد اسرائیل را ملزم کند یک روند واقعی صلح را که به پایان اشغال سرزمین فلسطین منجر شود، در پیش بگیرد.

از آوریل ۲۰۱۴ به دلیل امتناع اسرائیل از آزادسازی اسرای قدیمی، توقف شهرک‌سازی‌ها و پذیرش مرزهای قبل از جنگ پنجم ژوئن ۱۹۶۷ به عنوان اساس راه‌حل دو کشوری، مذاکرات میان دو طرف فلسطینی و اسرائیلی متوقف شدند.

دفتر پادشاهی اردن در بیانیه‌ای اعلام کرد، عبدالله دوم در دیدار با عباس بر لزوم افزایش همکاری‌ها و استمرار هماهنگی‌ها با برادران عرب و شرکای بین‌المللی در راستای ایجاد افقی سیاسی برای مساله فلسطین تاکید کرد.

همچنین بر اساس این بیانیه، پادشاه اردن بر اهمیت مشارکت فلسطینی‌ها در طرح‌های اقتصادی منطقه جهت توانمندسازی آنها و حمایت از پایداری‌شان تاکید کرد و گفت: راه‌حل دو کشوری که شامل تشکیل کشور مستقل فلسطین بر اساس مرزهای چهارم ژوئن ۱۹۶۷ با پایتختی قدس شرقی است، تنها راه برای پایان دادن به درگیری‌های دو طرف فلسطینی و اسرائیلی محسوب می‌شود.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×