» آخرین اخبار » گیلان » تولید ۳۷ درصد تولید نخ فرش ماشینی کشور در گیلان

تولید ۳۷ درصد تولید نخ فرش ماشینی کشور در گیلان

شهریور ۲۷, ۱۴۰۱ 0۰


به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، تیمور پورحیدری مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان امروز در حاشیه بازدید از یک شرکت تولید انواع ظروف چینی و ۲ شرکت نساجی مستقر در حومه شهرستان رشت، اظهار کرد: ۲ کارخانه بزرگ ریسندگی گیلان با تکنولوژی جدید ۳۷ درصد نخ مورد استفاده در تولید فرش ماشینی کشور را تامین می‌کنند و این ظرفیت قابل افزایش است.

وی با اشاره به واردات ۱۷ هزار تن نخ از ترکیه به کشور گفت: در سال جدید در مدت مشابه فقط ۱۶۴ تن نخ وارد شده که نشان از افزایش میزان تولید و تأمین نیاز بازار داخل کشور به واسطه ارتقای توان واحدهای تولیدی داخلی را دارد.

مدیرکل صمت گیلان با اشاره به وجود ظرفیت بالقوه تولید نخ در کشور و بویژه در استان گیلان ادامه داد: با ورود ماشین آلات با تکنولوژی به‌روز و با افزایش تولید، علاوه بر تأمین نیاز داخلی چشم‌اندازی در خصوص صادرات نخ نیز داشته باشیم.

پورحیدری با اشاره به وضعیت شرکت ریسندگی گیلان و ریسندگی پرتو بیان کرد: اشتغال این شرکت‌ها بالغ بر ۵۰۰ نفر به طور مستقیم است و در سه شیفت مشغول به فعالیت هستند و سالانه ۸ و نیم هزار تن تولید نخ دارند و علاوه بر تولید نخ فرش ماشینی نخ مخصوص تریکو را نیز تولید می‌کنند.

وی همچنین در حاشیه بازدید از شرکت چینی پارس عنوان کرد: این شرکت یکی از برندهای معتبر کشوری تولید ظروف چینی در سطح ملی است و به دلیل تولید محصولات با کیفیت، علاوه بر فروش در بازار داخل، در صادرات به کشورهای همسایه نیز ید طولایی دارد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷/س




منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×