» دسته‌بندی نشده » دختر نخست‌وزیر زندانی مالزی در تلاش برای بهبود شرایط پدرش

دختر نخست‌وزیر زندانی مالزی در تلاش برای بهبود شرایط پدرش

شهریور ۲۲, ۱۴۰۱ 1۰


دختر نخست وزیر سابق مالزی سه هفته پس از محکومیت ۱۲ ساله پدرش به اتهام فساد، خواستار مراقبت پزشکی “مناسب” برای پدر محبوسش شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، دادگاه عالی مالزی ۲۳ اوت سال جاری میلادی درخواست تجدیدنظر نجیب رزاق، نخست وزیر سابق این کشور برای ابطال محکومیتش به اتهام اختلاس و پولشویی در پرونده‌ای مرتبط با یک رسوایی چند میلیارد دلاری در صندوق دولتی ۱MDB را رد کرد.

نجیب رزاق ۶۹ ساله که حدودا ۵۰ میلیون دلار جریمه شده، دائما هر گونه ارتکاب به خطا و اشتباه را رد کرده و خواستار عفو سلطنتی شده است. وی همچنان به خاطر چهار پرونده دیگر تحت دادرسی قرار دارد؛ پرونده‌هایی که هر کدام می توانند مدتی حبس و مجازات‌های نقدی سنگین برایش به همراه داشته باشند.

نجیب رزاق چهار سپتامبر سال جاری میلادی به خاطر معاینات پزشکی سالانه معمول در بیمارستانی در کوالالامپور پذیرش شد اما توانست فردای همان روز در جلسه دادگاه شرکت کند.

نوریانا نجوا، دختر نجیب رزاق در پستی در اینستاگرام مدعی شد که پزشکانی که ۱۰ سپتامبر مجددا پدرش را معاینه کرده‌اند، تغییر در دارو را تجویز کرده و سپس او را مرخص کردند تا به زندان بازگردد.

نوریا نجوا افزود: درخواست نجیب رزاق برای اینکه در بیمارستان تحت نظر بماند، رد شد.

وی اعلام نکرد که آیا این درخواست پدرش از سوی سازمان زندان‌ها رد شده یا بیمارستان مذکور.

این در حالی است که سازمان زندان‌های مالزی نیز هنوز در این باره هیچ اظهارنظری نکرده است.

نوریانا گفت: خانواده من به دلایل بشردوستانه به مقامات زندان، بیمارستان و دولت التماس می‌کنم تا کار درست را انجام دهند و به پدرم اجازه دهند تا از مراقبت پزشکی مناسب برخوردار شود.  

وی افزود: فشار خون نجیب رزاق به طرز خطرناکی بالاست و زخم معده‌اش که ۱۵ سال است با آن دست و پنجه نرم می کند، مجددا عود کرده است.

اسماعیل صبری یعقوب، نخست وزیر مالزی روز دوشنبه در پستی در توییتر به وزارت بهداشت دستور داد تا “بهترین درمان” را برای نجیب رزاق فراهم کند.

نور حشام عبدالله، مدیر کل وزارت بهداشت مالزی گفت: برای اطمینان حاصل کردن از سلامتی نجیب رزاق، او به عنوان یک مورد فوق‌العده پذیرش شد و در بیمارستان پزشکان دو بار با او و خانواده‌اش جلسه گذاشتند تا درباره نتایج آزمایشات با آنها صحبت کنند.

وی افزود: به خانواده نجیب رزاق اطلاع داده شد که براساس تصمیم متفق‌القول متخصصان، او می تواند از بیمارستان مرخص شود. داروهای تجویز شده همان داروهای قبلی هستند و حال نجیب رزاق پیش از ترخیص از بیمارستان خوب بود.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×