» آخرین اخبار » گیلان » پژوهش محوری و رفع مشکلات مردم دو رسالت جهاد دانشگاهی است

پژوهش محوری و رفع مشکلات مردم دو رسالت جهاد دانشگاهی است

شهریور ۲۱, ۱۴۰۱ 1۰


ایسنا/گیلان نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی گفت: پژوهش محور بودن و رفع مشکلات مردم دو رسالت جهاد دانشگاهی است که باید تاثیر این دو مولفه مهم را در جامعه ببینیم.

جبار کوچکی‌نژاد در دیدار با سرپرست سازمان جهاد دانشگاهی گیلان دکتر حمیدرضا مسکنی که در دفتر مرکزی این نهاد برگزار شد، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی به عنوان یک مجموعه تحقیقاتی، آموزشی و پژوهشی در کشور و گیلان فعالیت‌های شاخصی دارد که در هر استان با توجه به نوع گرایشات و وضعیت موجود تلاش می‌کند.

وی افزود: در استان با توجه به اینکه معضلات زیست محیطی از مباحث مورد توجه پژوهشگران جهاد دانشگاهی است، پژوهشکده محیط زیست جهاد دانشگاهی در این استان مستقر بوده که دارای ردیف بودجه مستقل ملی هم است و می‌تواند مسائل زیست محیطی استان را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهد و راهکارهای مناسب هم ارائه کند.

نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی، حوزه درمان و پیشگیری از دیگر ظرفیت‌های موجود در جهاد دانشگاهی دانست و گفت: سرطان پستان(Breast Cancer) از دیگر بیماری‌های شایع در استان است، جهاد دانشگاهی در این بخش ورود کرده و با تحقیقات و پژوهش‌هایی که داشته توانسته نقش موثری در درمان و پیشگیری داشته باشد؛ در این راستا با هماهنگی‌های صورت گرفته با جهاد دانشگاهی و وزارت بهداشت مجوز تاسیس این مرکز درمان در استان در دستورکار قرار دارد و منابع بودجه‌ای هم در نظر گرفته شده، امیدواریم بتوانیم این مرکز تحقیقاتی را به عنوان قطب درمان سرطان پستان در شمال کشور داشته باشیم. علاوه‌ بر اخذ مجوزهای لازم، ساختمان مجهز و تجهیزات و امکانات لازم باید تامین شود.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه جهاد دانشگاهی استان با ظرفیت‌هایی که دارد در خارج از استان در پروژه‌های مختلف نظیر حوزه نفت هم ورود کرده، خاطرنشان کرد: جلسات متعددی هم در مرکز در ارتباط با پروژه‌های جهاد دانشگاهی گیلان داشتیم، در حوزه چای قرار بود جهاد دانشگاهی ورود کند که هنوز اقداماتی صورت نگرفته و طی جلسه‌ای که با دکتر دهقانی، رئیس جهاد دانشگاهی داشتیم از موضوع استقبال کردند تا جهاد دانشگاهی با وجود پتانسیلی که دارد به این موضوعات بپردازد.

وی با تاکید بر اینکه پژوهش محور بودن و رفع مشکلات مردم دو رسالت جهاد دانشگاهی است که باید تاثیر این دو مولفه را در جامعه ببینیم، ادامه داد: جهاد دانشگاهی دستگاه حقوق‌بگیر دولت نیست بلکه کمک‌کننده به دولت بوده و بیشتر به منابع خودش متکی است. لذا ما هر چقدر بیشتر بتوانیم این نوع مراکز و امکانات آن را حمایت و تقویت کنیم به همان میزان درآمد اختصاصی جهاد دانشگاهی افزایش می‌یابد و مشکلات داخلی و موانعی که دارد هم اصلاح می‌شود.  

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی دیگر از موضوعاتی که در تهران مطرح شد تجمیع ساختمان‌های جهاد دانشگاهی در استان است، تصریح کرد: پراکندگی ساختمان‌های جهاد دانشگاهی در استان، هزینه‌ها را چند برابر می‌کند، مشکلاتی را برای جهاد دانشگاهی استان به وجود می‌آورد که قرار شد با مجوز تهران، این تجمیع در استان انجام گیرد تا این نهاد بتواند بهره‌وری لازم از ساختمان‌ها و امکانات خود داشته باشد.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×