چگونه از خدمات بیمه اربعین استفاده کنیم؟
به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، یکی از شروط سفر اربعین ثبتنام در سامانه سماح است، اما تاکنون فقط حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در این سامانه ثبتنام کردهاند.
دلیل اصرار ستاد اربعین برای ثبتنام در سامانه سماح، برنامهریزی بهتر به منظور ارائه خدمات مناسب به زائران و استفاده از بیمه برای جلوگیری از هزینههای اضافه در صورت بروز بیماری یا مشکلی در این سفر معنوی است. اما وقتی در سامانه سماح ثبتنام و هزینه ۱۸ هزار تومان حق بیمه اربعین را پرداخت کردیم، پس از بروز مشکل چگونه میتوانیم از آن بهره بگیریم؟
خدمات بیمه شامل زائرانی است که پس از سامانه سماح با گذرنامه معتبر به صورت قانونی عازم عراق شوند؛ پوشش بیمهای هر یک از بیمه شدگان در مسیرهای هوایی از زمان ورود به خاک کشور عراق آغاز و در طول مدت اقامت در شهرهای نجف اشرف، کربلای معلی، کاظمین و سامرا و مسیرهای منتهی به آنها ادامه خواهد داشت و تا ساعت ۲۴ روز بعد از خروج بیمه شده از خاک عراق و ورود به کشور خاتمه مییابد. همچنین پوشش بیمهای هر یک از بیمه شدگان در مسیرهای زمینی از فاصله ۵۰ کیلومتری مرزهای زمینی خروجی آغاز و در طول مدت اقامت در شهرهای نجف اشرف، کربلای معلی، کاظمین و سامرا و مسیرهای منتهی به آنها ادامه خواهد داشت و تا ساعت ۲۴ روز بعد از خروج بیمه شده از خاک عراق و ورود به کشور به پایان میرسد.
در صورتی که هر یک از بیمه شدگان تا ساعت ۲۴ روز سوم ورود به کشور علائم بیماری کرونا داشته باشد (مشروط به ارائه نتیجه تست مثبت PCR) و نیاز به ادامه درمان داشته باشند، تحت پوشش بیمه خواهند بود.
مدت پوشش بیمهای هر یک از بیمهشدگان در عراق حداکثر ۳۰ روز است که معیار محاسبه شروع پوشش بیمه در عراق، مهر ورود اداره گذرنامه است. در صورت ایجاد خسارت برای هر یک از بیمه شدگان، باید حداکثر تا ۴۵ روز از تاریخ انقضا قرار داد، مراتب به بیمهگر اعلام و مدارک و مستندات ارسال شود.
در صورت بروز هرگونه حادثه مشمول تعهدات بیمهنامه و کسب اطلاعات در خصوص دریافت خسارت در کشور عراق زائران میتوانند با شماره ۰۰۹۶۴۶۶۱۲ و در ایران با شماره ۰۲۱۸۹۴۳ داخلی ۲ تماس بگیرند.
به گزارش فارس، ثبتنام در سامانه سماح برای متقاضیان زیارت اربعین تا ۲۶ شهریورماه ادامه دارد.
انتهای پیام/
شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید