» دسته‌بندی نشده » راهپیمایی همبستگی با عمران خان در پاکستان

راهپیمایی همبستگی با عمران خان در پاکستان

شهریور ۱۶, ۱۴۰۱ 1۰


از زامان انحلال پارلمان پاکستان در پنج ماه گذشته به دستور عمران خان، وی شاهد حمایت گسترده مردم این کشور در سراسر پاکستان بوده و همین مساله به رقبای وی نشان داده که او همچنان یک نیروی سیاسی قابل توجه است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، عمران خان، نخست وزیر برکنار شده پاکستان روز سه شنبه در جمع ۲۵ هزار تن از حامیانش در شهر پیشاور گفت، به زودی راهپیمایی بزرگی را در اسلام‌آباد برگزار می‌کند که به منزله کمپینی برای مجبور ساختن دولت شهباز شریف، نخست وزیر برای برگزاری یک انتخابات زودهنگام است که به گفته برخی از تحلیلگران ممکن است به دلیل حمایت‌های بیشتر مردمی، باعث پیروزی عمران خان شود.

شهباز شریف درخواست برگزاری انتخابات زودهنگام را رد کرده و می‌گوید، این انتخابات ۲۰۲۳ برگزار می‌شود.

سخنرانی روز سه شنبه برخلاف سخنرانی‌های قبلی به دلیل دستور از سازمان تنظیم مقررات رادیویی و رسانه‌ای پاکستان در تلویزیون پخش نشد.

این سازمان پخش سخنرانی‌های زنده عمران خان را به دلیل اظهارات انتقادی اخیرش درباره ارتش و سیستم قضایی منع کرده است. همچنین دسترسی آن از طریق وبسایت یوتیوب و سایر رسانه‌های اجتماعی نیز به دشواری بوده است.

راهپیمایی همبستگی با عمران خان در پاکستان

عمران خان از زمان برکناری بارها مدعی شده که دولت کنونی با توطئه و طرح آمریکا که با استقلال بیشتر سیاست خارجی دوران وی مخالف بوده، روی کار آمده اما واشنگتن این ادعا را رد می‌کند.

در این میان، بلومبرگ گزارش کرد پس از آنکه عمران خان دولت را به تاخیر در برگزاری انتخاباتی آزاد و عادلانه تا زمان انتصاب یک رئیس جدید برای ارتش در نوامبر متهم کرد، ارتش پاکستان به وی انتقاد کرد که این روند باعث بروز تنش سیاسی جدید در این کشور می‌شود.

راهپیمایی همبستگی با عمران خان در پاکستان

بر اساس قانون، نخست وزیر باید رئیس جدید ارتش را برگزیند. صحبت علنی درباره انتصاب‌ها در ارتش از سوی سیاستمداران در پاکستان یک تابو محسوب می‌شود.

بخش خبری ارتش پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد:‌ نحوه انتصاب فرمانده ارتش در قانون اساسی به خوبی مشخص شده و برهم زدن این روند تاسف بار و ناامیدکننده است.

راهپیمایی همبستگی با عمران خان در پاکستان

راهپیمایی همبستگی با عمران خان در پاکستان

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×