» دسته‌بندی نشده » چگونه با “قانون ۳۳۳” اضطراب خود را کنترل کنیم؟

چگونه با “قانون ۳۳۳” اضطراب خود را کنترل کنیم؟

شهریور ۱۵, ۱۴۰۱ 0۰

[ad_1]

متخصصان در انگلیس می‌گویند: در هر دوره‌ای، حدود هشت میلیون نفر در بریتانیا نوعی از اختلال ناشی از اضطراب را تجربه می‌کنند.

به گزارش ایسنا، این میزان ممکن است از یک اختلال ناشی از هراس گرفته تا اضطراب اجتماعی، فشار عصبی پس از سانحه و ترس‌هایی مانند کلاستروفوبیا (ترس از مکان‌های بسته) یا آگورافوبیا (ترس از مکان‌های باز) متغیر باشد.

بنابر اعلام سازمان خدمات ملی سلامت بریتانیا (NHS)، در حالی‌که بیشتر مردم در دورانی از زندگی خود، احساس اضطراب را تجربه می‌کنند، بعضی‌ها سخت‌تر می‌توانند نگرانی‌های خود را کنترل ‌کنند و احساس اضطراب تأثیر پایدارتری بر زندگی روزمره آن‌ها دارد.

مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۴ نشان داد از هر پنج نفری که اضطراب را تجربه می‌کنند، یک نفر ساز و کار مقابله‌ کردن با آن را ندارد تا کمکش کند که از پس آن بربیاید.

در حالی که خدمات بهداشت، درمان‌هایی مانند روان‌درمانی یا داروهای افسردگی را پیشنهاد می‌کند، راهکارهای دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید برای مدیریت این احساس‌های ناخوشایند از آنها کمک بگیرید.

یکی از این روش‌ها، “قانون ۳۳۳” نام دارد.

بنابر گزارش سایت تخصصی “هلث‌لاین” (Healthline)، قانون ۳۳۳ روشی غیررسمی برای مقابله با اضطراب است.

این روش می‌تواند به شما کمک کند تا استوار بمانید و در لحظه‌ای که خیلی احساس اضطراب یا تحت فشار بودن دارید، خودتان را آرام کنید.

قانون ۳۳۳ از سه عامل تشکیل شده است. براساس این قانون هنگامی که احساس اضطراب می‌کنید، باید به محیط فعلی خود نگاه کنید و به این شیوه عمل کنید:

– سه شی‌ء یا موضوعی را که می‌بینید، نام ببرید.

– سه صدایی را که می‌شنوید، شناسایی کنید.

– سه چیز مانند دست‌ها، پاها یا انگشتان‌ خود را حرکت دهید یا سه شیء مختلف را لمس کنید.

ویدیو تازه‌ای که از سوی یک مرکز سلامت روان منتشر شده، حاکی از آن است که “به کار بردن این روش، ابزاری آسان برای بازگرداندن شما به زمان حال است.”

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، در حالی‌که هیچ مطالعه‌ علمی در مورد اثربخشی قانون ۳۳۳ انجام نشده اما بسیاری از کارشناسان معتقدند که این روش می‌تواند کمک مفیدی برای مدیریت اضطراب باشد.

به گفته سازمان خدمات ملی سلامت بریتانیا، راه‌های دیگر کمک به کاهش احساس اضطراب عبارت از گذراندن دوره‌های خودیاری، ورزش منظم و البته ترک سیگار است.

انتهای پیام

[ad_2]

منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×