» دسته‌بندی نشده » جمع‌آوری ۹۸۵ انشعاب غیرمجاز برق در اهواز
جمع‌آوری ۹۸۵ انشعاب غیرمجاز برق در اهواز

جمع‌آوری ۹۸۵ انشعاب غیرمجاز برق در اهواز

شهریور ۱۵, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/خوزستان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز از جمع‌آوری ۹۸۵ انشعاب غیرمجاز برق در حوزه کلانشهر اهواز در راستای حفظ پایداری شبکه و جلوگیری از نوسان ولتاژ در مرداد سال جاری خبر داد و گفت: کلانشهر اهواز پس از تهران بالاترین میزان مصرف برق را دارد.

عبدالحمید عباس شیاری در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: در راستای حفظ و پایداری از شبکه برق در مردادماه سال جاری تعداد ۹۸۵ انشعاب غیرمجاز برق در سطح کلانشهر اهواز شناسایی و جمع‌آوری شد.

وی افزود: به استناد مواد ۵۴۳ و ۶۷۸ قانون مجازات اسلامی استفاده‌کنندگان از برق غیرمجاز و اشخاصی که اقدام به فک پلمب کنتور، تخریب و ممانعت از عملیات اجرایی شبکه، تمرد از دستور مقام انتظامی، دستکاری لوازم اندازه‌گیری، سرقت انرژی و استفاده غیرمجاز از برق کنند مجرم محسوب شده و علاوه بر جبران خسارت، مشمول سه تا ۱۰ سال حبس می‌شوند.

عباس شیاری ادامه داد: کلانشهر اهواز پس از تهران بالاترین میزان مصرف برق را دارد و با توجه به محدودیت‌ ناشی از عدم توازن تولید و مصرف، استفاده‌کنندگان از برق غیرمجاز در نهایت باعث می‌شوند در اوج گرما شهروندانی که به طور قانونی از برق استفاده می‌کنند دچار آسیب شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت: شهروندان باید توجه کنند که تامین و توزیع انرژی بسیار پرهزینه است و از آنجا که خروجی کل شبکه برق و تجهیزات آن در خدمت رفاه و آسایش مردم است، صیانت و حفاظت از شبکه به رفاه عمومی مردم منجر خواهد شد.

وی افزود: در مرداد امسال پس از جمع‌آوری انشعاب‌های غیرمجاز، تعداد ۳۲۹ اشتراک قانونی به شهروندان واگذار شد.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×