» دسته‌بندی نشده » تلاش بی‌نظیر مجموعه شهرداری در مقابله با کرونا از دیدگان دور ماند/پرداخت به‌موقع حقوق کارکنان و کارگران شهرداری

تلاش بی‌نظیر مجموعه شهرداری در مقابله با کرونا از دیدگان دور ماند/پرداخت به‌موقع حقوق کارکنان و کارگران شهرداری

اردیبهشت ۹, ۱۳۹۹ 6۰

به گزارش گیل سو، هم‌زمان با ۹ اردیبهشت روز شورا، جلسه اعضای شورای اسلامی و شهردار لنگرود با اصحاب رسانه برگزار شد.

سید مهدی رجایی شهردار لنگرود مهمان ویژه‌این مراسم، ضمن تبریک نهم اردیبهشت سالروز تشکیل شوراهای شهر و روستا، از تلاش بی‌وقفه این بزرگواران قدردانی نمود.

رجایی بیان داشت: مردم در شهرها و روستاها بیشترین انتظار را از شوراها دارند اما کمترین امکانات و قدرت در اختیار شوراهاست. امروزه عملاً شوراها فقط شورای شهرداری هستند درحالی‌که انتظار مردم فراتر از این امر است.

وی گفت: عوارض شهرداری ازجمله راه کسب درامد ثابت شهرداری‌ها به شمار می‌آید. متأسفانه ۱۵۰ نوع عوارض شهرداری را محدود کرده‌اند و این یعنی کاهش درامد شهرداری؛ درحالی‌که در اکثر امور  شهری  به شهرداری مراجعه می‌شود. عدم تناسب درامد شهرداری و درخواست‌های مختلف از شهرداری باعث می‌شود تا شهرداری‌ها نتوانند در راستای جوابگویی به نیاز همشهریان و شهروندان گام بردارند و ما می‌خواهیم از بزرگان کشوری، از دولت، مجلس، سازمان شهرداری‌ها و از همه‌کسانی که می‌توانند؛ نگاه ویژه‌ای به شهرداری‌ها داشته باشند تا خللی در راستای خدمت‌رسانی به مردم توسط شهرداری‌ها صورت نپذیرد.

در بحث بیماری کرونا اقداماتی همچون جمع‌آوری زباله‌های عفونی، ضدعفونی کردن معابر، تدفین موات در آرامستان ازجمله مواردی بود که عزیزان بزرگوار ما در شهرداری با به خطر انداختن سلامت خود این اقدامات را انجام داده‌اند تا در رفع این بحران قدمی بردارند و جا دارد از این عزیزان حمایت ویژه صورت پذیرد.

در این مراسم غلامرضا منصفی رئیس شورای اسلامی شهر لنگرود ضمن تبریک ماه مبارک رمضان و همچنین تبریک روز شورا به همکارانش گفت: در بحران بیماری کرونا در کنار تلاش‌های بی‌وقفه کادر درمانی، زحمات قشر بزرگی از دیدگان دور ماند. زحمات شبانه‌روزی مجموعه شهرداری. مجموعه‌ای که در کنار کادر درمان، شبانه‌روز با جمع‌آوری زباله‌های عفونی، ضدعفونی کردن معابر و کوچه‌ها، بخش بسته‌های بهداشتی، تدفین اموات در آرامستان، در زمان بحران کرونا زحمات زیادی را متحمل شده و من به‌نوبه خود از تمام این عزیزان قدردانی می‌کنم.

منصفی ضمن بیان اینکه در  بحث لایروبی و فاضلاب شهری اقدامات خوبی در این دوره انجام‌شده  گفت: برای  امسال نیز پروژه‌هایی همچون رینگ شهری، آب آشامیدنی انسرمحله و خراط محله در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: از شهروندان فهیم لنگرود انتظار داریم تا با شورا تعامل بیشتری داشته باشند. درب شورا همه‌روزه باز بوده و اول و پانزدهم هرماه جلسه شورای شهر با مردم برگزار می‌گردد تا همشهریان بتوانند به‌راحتی مشکلات خود را مطرح نمایند.

منصفی بیان داشت: اقدامات بسیار خوب مجموعه شهرداری در بحث بحران برف و بازگشایی معابر در کوتاه‌ترین زمان نشان از تجهیز ناوگان شهری در این دوره شورا است و امیدواریم بتوانیم بیشتر از این ناوگان شهری را تجهیز نماییم.

وی به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص رزمایش مواسات و همدلی در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: مجموعه شهرداری در کنار مجموعه شهری وارد کارشده و با حضور در محلات و شناسایی افرادی که در بحران کرونا شرایط سختی را می‌گذارند وارد عمل شده است. از تمام بزرگانی که می‌توانند در این طرح کمک‌رسان مردم باشند دعوت می‌شود تا یاری‌رسان این طرح باشند.

در این مراسم حسن دوست عضو شورای اسلامی شهر لنگرود ضمن تبریک روز شورا به همکاران پرتلاشش گفت: بیش از دو سال و اندی از عمر دوره پنجم شورا می‌گذرد و با همفکری و وفاق مابین اعضای شورا با انتخاب شهردار جوانی توانستیم اقدامات ارزشمندی را در این دوره داشته باشیم و امیدواریم بتوانیم با همین انسجام و همدلی تا پایان این دوره به اهداف خود دست‌یابیم.

حسن دوست گفت: پرداخت به‌موقع حقوق و اضافه‌کاری کارمندان و کارگران شرکتی شهرداری ازجمله موارد بااهمیت شورا و شهرداری بوده که شهرداری لنگرود در این زمینه پیشتاز شهرداری‌های دیگر بوده است.

وی اظهار داشت: لوله‌گذاری موفق آمیز مرکز شهر جهت هدایت آب‌های سطحی، نهضت اسفالت، آغاز ساخت کارخانه کمپوست؛ دیواره سازی کناره رودخانه بخش کوچکی از عملیات عمرانی مجموعه شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر لنگرود به شمار می‌آید.

حسن دوست عضو شورای اسلامی شهر لنگرود، به نگاه ویژه اعضای شورا به بخش ورزش اشاره کرد و گفت: درگذشته ورزش در شهرداری تک‌قطبی بوده اما امروزه در اکثر رشته‌ها پیشتاز و در رشته‌های والیبال و فوتبال و بسکتبال در استان مقام اول را دارد.

در این مراسم زحمتکش مسئول فرهنگی شورای اسلامی شهر لنگرود به برنامه فرهنگی مجموعه شورا و شهرداری لنگرود اشاره کرد و گفت: متأسفانه یکی از مشکلات کشورهای جهان سوم عدم مطالعه است. ایران نیز ازجمله کشورهایی است که سرانه مطالعه کتاب در آن پایین بوده، برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی به‌صورت مستمر در هرچند ماه، گامی کوچک در راستای فرهنگ کتاب‌خوانی بوده است.

زحمتکش فرهنگ‌سازی تفکیک زباله از مبدأ و آموزش این فرهنگ از سنین پایین در مدارس، برگزاری جشن‌ها و اعیاد مختلف جهت ایجاد شورونشاط در بین همشهریان را بخشی از برنامه‌های فرهنگی شورای اسلامی دوره پنجم عنوان نمود.

خانم سیگارودی عضو دیگر شورای اسلامی شهر لنگرود نیز ضمن تبریک روز شورا به همکارانش گفت؛ از تمام مجموعه شهرداری و شورای لنگرود قدردانی می‌کنم که در بحران بیماری کرونا با پیگیری و حضور خود در بیمارستان و انجام اقداماتی همچون تهیه ماسک و دستکش، ضدعفونی کردن معابر؛ جمع‌آوری زباله‌های عفونی،  حضور در آرامستان جهت تدفین و … با جان‌ودل در این مسیر یاری‌رسان مردم بوده‌اند.

خانم آبچیان دیگر عضو شورای اسلامی لنگرود نیز ضمن تبریک روز شورا به همکاران خویش گفت: همدلی وحدتی که بین اعضای شورای دوره پنجم لنگرود برقرار است ناشی از حضور شهردار در تمام صحنه در کنار اعضای شورا و همچنین حضور آقای منصفی به‌عنوان ریاست شورا می‌باشد.

آقایان کامکار  و دکتر امین نیز در این جلسه ضمن تبریک  روز شورا  به همکاران پرتلاش خود، از حضور اصحاب رسانه در تمام صحنه‌ها در کنار مجموعه شهرداری و شورای شهر قدردانی نمودند.

در پایان این مراسم ضمن قدردانی از اعضای شورای اسلامی شهر لنگرود، از بزرگوارانی همچون  رئیس آتش‌نشانی، مدیریت شهری، مسئول تدفین اموات در آرامستان به نمایندگی از مجموعه شهرداری که در  بحث کرونا زحمات بی‌شماری را متحمل شده‌اند نیز قدردانی به عمل آمد.

انتهای پیام/

به این نوشته امتیاز بدهید!

gilsou24

خبرنگار و فعال رسانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×